Je ziet op tv vaak tekst door beeld van rechts naar links, kan dat ook op mijn pc en dan wel op bureaublad?

ik wil een tekst (die ik wel makkelijk kan veranderen ) over mijn bureaublad laten lopen kan dit ? zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja dit kan, je moet dan actieve inhoud aanzetten en de lichtkrant in de vorm van een webpagina ontwerpen.

Door de actieve inhoud kun je iedere gewenste site als achtergrond aannemen

als je niet weet hoe dit moet:

Bestandje openen met kladblok volgende tekst erin plakken:

Dit is een lichtkrant

Dit is een lichtkrant aanpassen naar eigen tekst.
bestand opslaan als eigennaam.html
dit bestandje opzoeken en kiezen als bureaubladachtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo iets is wel mogelijk. Je kunt dit bijvoorbeeld met schermbeveiliging doen.
- Rechts klikken op je bureaublad
- Aan persoonlijke voorkeur aanpassen
- Schermbeveiliging kiezen
- Bij het keuzeblok voor schermbeveiliging, kies je 3D-tekst
- Vervolgens daarnaast "Instellingen"
- En dan kun je de teks invullen en bewerken zoals je wilt

Als je dat gedaan hebt, kun je bij "Wacht" de tijdinstellen, wanneer deze tekst over je scherm moet scrollen.

Er zullen heus wel meer mogelijkheden zijn, maar dit is er in ieder geval eentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Leuke tip, maar nadeel is dat bij deze tip je de screensaverfunctie gebruikt. Zodra je wat gaat doen op je PC verdwijnt het uit beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar ook al zou het er voor vast opstaan en ik open bv. een excel sheet of mijn browser, dan zie je het ook niet meer. Als je dan bv. de wachttijd op 1 minuut insteld, dan heb je die tekst vrij snel in zicht.