Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik opletten bij aanschaf van een nieuwe adapter voor mijn laptop?

ik wil een extra adapter aanschaffen voor mijn laptop. Op welke gegevens moet ik daarbij letten? behalve dat de stekker/plug dezelfde is uiteraard.

Ik neem dat de Output-gegevens overeen moeten komen wat betreft hoogte Volts en Amp.. Maar misschien nog meer.
Kan hier iets van afgeweken worden of is dat meteen schadelijk voor het apparatuur? en zo ja, welke schade kan dan optreden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je kunt kiezen uit universeel, deze werkt op alle laptop's of je zult het serienummer van je laptop moeten opschrijven om een specifieke, alleen voor jouw laptop bestemde accu te kopen. Universeel kan op alle laptop's, dus die raad ik je aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spanning, stroom en polariteit.
Het is belangrijk dat je de juiste spanning kiest (Voltage). Te weinig spanning, dan laad de batterij niet op. Te veel spanning dan verband je de batterij.
Stroom, minimaal de laadstroom kiezen, anders krijg je de batterij nooit vol. De stroom mag gerust wat hoger zijn, omdat er toch nooit meer stroom afgenomen wordt, dan de batterij kan verwerken.
Polariteit, het is natuurlijk wel belangrijk dat de plus op de juiste plaats zit, anders gebeurt er niets (of je poolt de batterij om, ligt aan de beveiliging).
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing