Hoe te werk te gaan met hyperlinks en zip-bestanden?

Voor mijn digitaal portfolio werk ik vanuit een Word bestand. Ik heb in het Word bestand hyperlinks gemaakt welke verwijzen naar bestanden in een bepaalde map. Die map uiteindelijk gecomprimeerd en verstuurd. Nu krijg ik van de beoordelaar te horen dat de ZIP-bestanden verwijzen naar bestanden op de C-schijf en zij de bestanden dus niet kan openen. Wat nu?

Toegevoegd na 51 minuten:
De fout zit volgens mij bij het omzetten van Word naar een PDF bestand. In het Word-bestand werken de links prima, maar als ik het bestand opsla als PDF werken de links niet meer.

Nou denk je, dan sla je het toch niet op als PDF.. Maar dat moet wel, een vereiste vanuit school.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Je kan dit ook via een dropbox account doen en de bestanden in een dropbox folder zetten.
Dan per bestand een link maken in dropbox, en deze in het word bestand opnemen.
Op die manier kan (mits een internetvernding) de lezer het altijd openen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij de als locatie jouw eigen schijf gekozen.

Hij kan niet op jouw schijf dus de hyperlinks zullen niet werken.

Je kan wel dit doen:

Map1 (bevat de zip bestanden en het word document!)

---- Map
document.docx
folder.zip
folder2.zip
folder3.zip
folder4.zip

Jouw hyperlinks worden dan:

folder.zip
folder2.zip

en niet:
c:/dramaprincess/documenten/word/documenten/zipfiles/folder.zip

als je de zip files in een andere map heb staan dan gaat het als volgt:

----- Map
document.dox/pdf
-- Zipfiles
folder.zip
folder2.zip

hyperlink:
/zipfiles/folder.zip
/zipfiles/folder2.zip

Ik hoop dat je er wat aan heb!

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk heb jij als locatie*