Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn MS-DOS computer kapot, weet iemand waar ik een tweede handse kan halen? Ik heb namelijk nog nooit met Windows gewerkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/FreeDOS
Kan ook op moderne computers. Op marktplaats is vast een vergelijkbare pc te koop of zelfs te krijgen als degene die kapot is.
Poet
11 jaar geleden
Als ik jou was zou ik toch eens windows gaan proberen (Windows 7 want 8 is hopeloos).
Jackd heeft gelijk dat je op elke moderne computer ook MS-DOS kunt draaien.
Heb je echter genoeg aan een ouwetje dan kun je wellicht in een kringloopwinkel terecht voor een paar tientjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je serieus? PC's zonder Windows als besturingssysteem worden al sinds 1995 niet meer geleverd (de systemen van Apple en Linux daargelaten)... Overigens zie ik in je andere vragen dat je je modem wil meenemen met vakantie; wat moet je met een modem als je pc niet geschikt is voor internet? En dat je geen pc zou hebben maar wel een iPod; hoe heb je muziek op je iPod gekregen als je geen pc hebt?... Sorry hoor, maar je klinkt een beetje ongeloofwaardig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 is alleen hopeloos voor degenen die zich verzetten tegen verandering. Het is een goed besturingssysteem. Verder ben ik het wel eens met Poet; in de kringloopwinkel kom je vast een pc tegen waar je MS-DOS nog op kunt draaien. Maar liever klop je aan bij een bekende of een familielid die je kennis van computers wat bijspijkert, zodat je een nieuwere pc met meer mogelijkheden kunt gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pc's in een kringloopwinkel zijn waarschijnlijk te nieuw. :-)
Hoewel ik geen apple fan ben, zou het wel een handiger kunnen zijn over voor een imac te gaan als er al een ipad/ipod in beeld is. Er zijn wel redenen te bedenken om bij Dos te blijven, bijvoorbeeld als er oude programma draaien met informatie wat lastig over te zetten is.
De grote banken draaien mede om die reden ook nog steeds programma's bijna uit de prehistorie als basis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is m.b.t tot mijn vader die heeft geen Windows
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te nieuw voor MS-DOS bestaat niet. Draait ook gewoon op nieuwe PC's, alleen het je vaak geen drivers, maar voor MS-DOS is dat toch veel minder erg dan voor Windows.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat doet hij met de pc?
Waarom zou hij niet kunnen omschakelen? (serieuze vraag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft nog nooit met internet gewerkt en hij snapt het ook niet. Die man is 80 en hij werkt als penningmeester voor de kerk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leeftijd zegt opzich niks, ik ken nog ouderen die veel betere apparatuur hebben staan dan ik en er nog wat mee kunnen ook.
Maar die zijn altijd meegegaan, nu nog omschakelen kan inderdaad heel lastig worden. En ook niet nodig. Je zou het op tweakers.net kunnen vragen:
http://tweakers.net/categorie/713/desktops/aanbod/
Goeie kans dat je voor weinig een pc aangeboden krijg met Dos erop, zorg dan wel dat je eventueel weet welke je vader gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dank je voor de uitleg. Begrijp nu dat er 2 verschillende ikken zijn in de vragen... Handiger was geweest om te vragen "De MS-DOS computer van mijn vader...". Maar goed, dat is achteraf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt eens kijken bij een kringloopwinkel bij je in de buurt. Wat een veel beter idee is om een een cursus windows te doen. DOS is zo'n 30 jaar oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De laatste versie van MS-DOS is pas 14 jaar oud: http://nl.wikipedia.org/wiki/MS-DOS.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing