hoe ik kan ik mijn wachtwoord achterhalen op windows 7?

Ik ben een tijdje niet op mijn laptop geweest en nu ik er wel op wilde gaan kreeg ik te zien dan mijn wachtwoord is verlopen terwijl ik nooit een wachtwoord erop heb gehad. Ik moet nu dus perse mijn wachtwoord veranderen maar daarvoor moet ik "mijn oude wachtwoord" ook invullen en die heb ik dus niet, kan iemand mij helpen?

Amadea
9 jaar geleden
Heb je er geen mail over ontvangen?
americanmuffin
9 jaar geleden
Nee helemaal niks

Antwoorden (2)

Deze melding krijg je omdat iemand dit zo heeft ingesteld bij jouw computer. Diegene heeft ingesteld dat je maandelijks het wachtwoord moet veranderen.
Jij gebruikte geen wachtwoord. Dus waarschijnlijk wil je ook nu geen wachtwoord gaan gebruiken. In de bron staat uitgebreide stap voor stap informatie hoe je dit "wachtwoord wijzigen" kunt uitschakelen. Je wijzigt dit dan naar "wachtwoord verloopt nooit".

Toegevoegd na 18 minuten:
Je had geen wachtwoord, dus is er ook geen oud wachtwoord te achterhalen. Je vulde immers niets in. Diegene die je laptop voor je heeft ingesteld heeft ook niet een wachtwoord ingeven. Alleen was er wel ingesteld dat het wachtwoord steeds na een tijdje verloopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt hem wellicht resetten met de Hiren Bootcd
of achterhalen met Ophcrack

Zie bronnen