Brengt internet nu mensen bij elkaar of juist niet?

er bestaan een hoop datingsites, chatrooms enz. maar stel als je een relatie hebt en samenwoont, is het dan toch verleidelijk als je op een gegeven moment in contact komt met die ene leuke man of vrouw? Hoe sterk sta je dan nog in je schoenen om niet verliefd te worden op hem/haar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman en XiniX niet zo te zien ;-)

Het beste antwoord

Je komt in de regel niet op datingsites en chatrooms OMDAT dat zo vreselijk leuk is, maar om iemand te ontmoeten. Is dat eenmaal gebeurd en nog geslaagd ook, dan is de behoefte automatisch minder.

De kans dat je daar dan nog komt is al een stuk minder; als je zelf voorzien bent is er geen lol meer aan tussen al die wanhopige mensen die krampachtig proberen zo leuk mogelijk te zijn.

De kans dat je op Internet een nieuw iemand tegen komt is net zo groot als in real life, en je hebt uiteindelijk zelf altijd de keuze om eventueel iets met die kansen en/of die verliefdheid te doen. Hoe sterk je dan in je schoenen staat, bepaalt het vervolg daarvan. Maar het medium (Internet) heeft daar dan verder geen beslissende rol in, dat is slechts een medium, een middel. Dat kan ook de supermakrt zijn, de kroeg, de werkvloer, de vereniging, de kerk van mijn part, overal ontmoet je mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken iemand die t wel deed om de aandacht en om de leuk. ik vond alle mannen behalve de allereerste verschrikkelijk (want de eerste was aardig en normaal. daar heeft mn moeder ook wat langer mee gehad)
vervolgens ging ik verhuizen, jeweetwel, nieuwe ouders, nieuwe school, 100km verderop. en wat blijkt? die eerste man is een leraar bij mij op school. dat vond ik grappig.
maar mijn punt was dus, sommigen doen dat wel slechts voor de leuk
en wanhoop en schreeuw om aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat zijn dan dezelfde mensen die ook met een relatie nog elke week in de kroeg op partnerjacht moeten. Of sowieso om de haverklap op een ander afspringen. Die zijn dus in eerste instantie al niet op zoek naar een relatie, maar naar de spanning. En die zullen ze ook blijven zoeken. Op internet en daarbuiten. Dat heeft niet te maken met de datingsites an sich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, geen kroeg geen supermarkt of waar dan ook.
want via internet ziet niemand je dus zo zou mn moeder zich veiliger hebben gevoelt? ofzo? anders kan ik t ook niet verklaren.

Andere antwoorden (14)

Ja internet brengt wel mensen bij elkaar.
ik heb zelf mijn man op internet ontmoed.
maar toen we wat kregen samen had ik helemaal geen behoefte meer om met anderen te chatten en te flirten zeg maar,
als je eenmaal de ware hebt gevonden dan heb je geen behoefte meer om op die manier met anderen te chatten.
ik heb zoiets dat als je relatie goed is dat dat dan wel wat meevalt .
bovendien kan je ook in het echte leven verliefd worden op iemand anders toch ? daar heb je niet altijd internet voor nodig
14 jaar geleden
zulke dingen liggen echt helemaal aan jezelf. als ze veel met die mensen op internet zit , en je werkelijke vrienden laat versloeren, omdat je internet leuker vindt, prima. maar dan heeft diegene eindelijk een relatie met zn internet partner, en dan is t niet meer leuk(volgens hun kijk)
en dan: gaan ze weer internetten en laten ze de mensen om zich heen (ook de internet partner ) versloeren.
gelukkig heb je ook andere mensen. als je echt van je partner houdt, waarom zou je dan iets nieuws/onbekends zoeken?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb dit zien gebeuren bij mijn eigen moeder
(waar ik overigens niet bij woon)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beiden. Internet is een onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Net als werken, boodschappen doen, sporten, hobby club, cafe's enzovoort. Ook daar kan je mensen tegenkomen waar je verliefd op kan worden. En als je al een relatie hebt, hoe sterk sta je dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat internet wel mensen bij elkaar krijgt. Zie maar hier GV. Sympathie voor bepaalde mensen heb je al snel.
Toch heb je het zelf in de hand,hoe je het verder in gaat vullen. Dat geldt ook voor chat's op internet. Ik heb een vaste relatie ,maar chat ook wel eens. Gewoon voor de gezelligheid. Een babbeltje. Het ligt eraan welk doel je voor ogen hebt.
Er zijn zat mensen die op zoek zijn die single zijn.
Deze groep spreekt dan af met elkaar , ik heb daar geen behoefte aan. Verliefd worden op een ander op internet zou mij niet overkomen lijkt mij, want ik ben al verliefd op mijn partner. En ben daar eerlijk in op de chat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje pien, niks mis met je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje rieneke.;) als je maar eerlijk bent toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Nee totaal niet, ze drijft de mensen uit elkaar... het LIJKT wel meer samen te komen, maar dat is niet zo...

een vriend is iemand die bij mij kan aanbellen en die mag dan zonder iets te zeggen of vragen naar binnen... Dat is een vriend... Kan je internetvriend(in) dat ook?

De verleiding is heel groot, maar schijn bedriegt altijd... Hoor je het goed: Schijn bedriegt...

Als je verliefd wordt, dan ben je hopeloos verloren, verlieft op gebakken lucht... Meer is het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens. Op deze website vormen we al een hecht vriendenclubje. Zonder internet was dat niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: alleen... Vrienden met wie? ;)
(Misschien ben je toch wel stiekum een ontsnapte bijlmoordenaar uit Zuid-Afrika?)
En tja, een internetvriend is toch wat anders dan een IRL-vriend... Toch?
Internet brengt mensen zeker dichter bij elkaar, en dan bedoel ik op de goede manier. De foute manier bestaat ook, maar dan gebeurd het toch omdat je er zelf voor open staat of een keus in maakt.
Je hoeft niet naar een chatroom of datingsite dat is een keuze.
De een zal gevoeliger zijn dan de ander voor een reactie, op welke site dan ook, hangt er van af hoe eenzaam je bent misschien.
Het voordeel en tegelijkertijd het nadeel van internet is dat je het uit de veilige beslotenheid van je eigen huiskamer kunt doen.
Soms is dat fijn, want je kunt vanuit die situatie makkelijker en comfortabeler met de hele wereld communiceren, wat aangenaam is, en veiliger maar je zou daardoor de echte wereld kunnen vergeten.
Het risico is ook dat je een boel kunt faken en dat andere jou ook makkelijker kunnen belazeren.
En als je verliefd wordt terwijl er een andere relatie is, dan is er toch iets niet goed.
Ik heb een fijne relatie en geen enkele interesse in iemand anders, daar heeft niets invloed op.
Of ik nu in de kroeg sta, bij de groenteboer of op internet..
En als je ervoor openstaat, zal er altijd iets kunnen gebeuren op welke plek je ook bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk ben je het zelf die het doet.

Mensen die vaak op datingsites ed zitten of in chatrooms veel flirten zouden dat zonder internet elders (straat, café's, werk) doen, Het is de aard van het beestje dat het gedrag bepaald niet internet.

Internet is gewoon een nieuwe mogelijkheid, hoe je er gebruik van maakt ligt volledig in je eigen handen.
Het zou kunnen dat mensen die het wel in zich hebben achter nieuwe avontuurtjes aan te lopen, dit makkelijker uitvoeren op internet vanwege de anonimiteit.
Dus stappen mensen wellicht iets eerder over de grens, van wel of niet doen.

Het internet vraagt een zekere vorm van zelfkennis en zelfdiscipline, maar aan de andere kant geeft het dus ook veel zelfkennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk brengt internet mensen bij elkaar.
Maar weet je hoeveel mensen er door gebruik van internet contact arm (gestoord) zijn geworden?

De mens verleert het lezen van lichaamstaal en uitdrukkingen, het invoelen; live communiceren...

Hij denkt dat het bij een ontmoeting zo 'makkelijk' gaat als via internet. Al snel merkt hij dat dit niet zo is en raakt/reageert gefrustreerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig wel zonder internet wil ik geen dag verder leven,het leven is al zo supersaai
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bij elkaar brengen, dat zul je zelf moeten doen, dat doet internet niet voor jou. Internet maakt het makkelijker om contacten te leggen en te onderhouden. Ook maakt internet alles makkelijker om vreemd te gaan, maar uiteindelijk zul je zelf de stappen moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet brengt zeker veel mensen bij elkaar!
Kijk alleen naar maar het aantal relaties die zijn ontstaan doordat mensen elkaar hebben ontmoet op het internet.
Ook kunnen mensen die in een bepaald isolement zitten, doordat ze bijvoorbeeld gehandicapt zijn en dus niet de deur uit kunnen, mensen ontmoeten en gezellig kletsen op een chatsite.
Er zijn genoeg voorbeelden waardoor mensen leuk contact hebben met mensen door het internet.

En indien je een goeie relatie hebt zul je denk ik minder behoefte hebben om met een ander te gaan chatten. Vriendschappelijk misschien wel maar een erotische chat zal er toch niet inzitten wanneer je relatie goed is. Daar zal geen behoefte aan zijn. En persoonlijk zou ik echt nooit verliefd kunnen worden op iemand die ik nog nooit heb ontmoet maar wel mee chat. Dat is voor mij echt heel ver weg, al zou ik vrijgezel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beiden!

Heb zelf mijn man via internet leren kennen (8 jaar geleden).
Maar heb ook gezinnen uit elkaar zien vallen, omdat 1 van de partners besloot om bij een chatvriend(in) te gaan wonen.
Denk niet dat het met het internet te maken heeft, waarschijnlijk was het huwelijk niet al te best.

Maar het internet brengt wel mensen bij elkaar, een nadeel is wel, dat je niet zeker weet of degene werkelijk zo is, zoals hij/zij zich voor doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee internet brengt mensen niet dichter bij elkaar, maar brengt wel de verleiding dichter bij een goede relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het internet kunnen we elkaars meningen en andere informatie makkelijker vernemen dan voorheen. Dat heeft grote gevolgen: zelfs regimes zullen er door kunnen vallen, als ze niet snel genoeg 'mee gaan' met de tijd. Een deels door internet aangewakkerde revolutie in bijv. China kan in de toekomst best eens plaatsvinden. (Dit is zeker geen voorspelling - er zijn veel te veel onzekere factoren, zoals het simpele antwoord op de vraag wie de volgende leiders zullen zijn.)

Dan specifiek datingsites specifiek: er zijn extra mogelijkheden bijgekomen om contacten te maken.
Als je samenwoont en de relatie is goed/normaal: dan heb je niks (meer) op een datingsite te zoeken, anders dan bijv. je abonnement op te zeggen en evt. bekenden (tenminste, singles die nog met je zouden willen daten) daar vaarwel zeggen.
Anders wordt 't grote ellende.