Hoe kan ik mijn mailaccount van school instellen op mijn Iphone 4?

Ik zou graag mijn webmail van school willen toevoegen aan mijn iphone mail. Ik kom er alleen niet uit hoe ik dit moet doen. Wat moet ik bijvoorbeeld bij hostnaam invullen? en wat bij server inkomende post en server uitgaande post? wat is het verschil?

Mijn mail van school is als volgt opgebouwd: voorletterachternaam@naamschool.nl
Ik moet inloggen via webmail.naamschool.nl
Ik log dan in met mijn studentnummer (=gebruikersnaam) en wachtwoord

Wat moet ik invullen bij het instellen van mijn mail op mijn Iphone? en kan ik uberhaupt mijn school mail op mijn Iphone instellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt het waarschijnlijk als volgt doen.
Als mail account kies je "Exchange".
Dan vul jij je email adres en je wachtwoord in, dan klik je op volgende.
In het volgende scherm moet je nog 3 velden invullen, dat doe je als volgt
Server: webmail.naamschool.nl
Domein: [optioneel]
Gebruikersnaam: [Studentnummer]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik heb alle stappen gevolgd maar als hij aan het controleren is komt er te staan dat dit niet mogelijk is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je als je inlog op de webmail een domein naam invullen?
Dit kan zijn [XXXXX]\studentnummer of studentnummer@[xx.xxxx.xx]
Als dat zo is kan je proberen om het domeinnaam in te vullen.
(Het domein is dan [XXXXX] of [xx.xxxx.xx]) Het kan ook zo zijn dat je school niet toestaat om mail op je mobile apparaat in te stellen (het is te blokkeren vanuit het server).
Je kunt het navragen bij het IT dienst op je school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij inderdaad gewoon het verstandigst dat je dit allemaal even navraagt bij de IT-service van je school. Op sommige webmail servers heb je onder instellingen overigens de mogelijkheid om alle mail door te sturen naar een ander mail adres en dan daarna de mail van de server te verwijderen. Dan ontvang je dus al je e-mail van je school op je persoonlijke mail account. Ook dit kan je verder navragen bij de IT-dienst van je school