Waarom kan ik thuis (Kpn experiabox) niet op bepaalde site, maar mobiel(3g) of ergens anders wel?

Misschien een gekke vraag, maar ik stel deze voor een klant.
Wij hebben een website gemaakt voor een klant. Deze staat inmiddels al op hosting en domeinnaam is er al correct aan gekoppeld.
De website kan je overal benaderen, (ook tests gedaan via sites zoals website availability checker e.d. En dns health checker sites)
Het vreemde is dat de klant de website thuis via eigen aansluiting kpn experia box v8 nu net niet kan benaderen.

Met diverse media via wifi en kabel verbonden (ipad, mobiel e.d.) en deze kunnen ook niet bij de website totdat ze voor deze media 3/4g inschakelen, dan doet de site het wel.

Op deze server(ip) staan meerdere sites, allen kan de klant niet benaderen. Ip adres staat trouwens nergens op blacklist oid. Dit kan het dan neem ik aan ook niet zijn.

Enige waar ik aan denk is firewall, of dat ze een ip adres hebben geblokkeerd. Maar de klant heeft nooit aan de experia box gezeten, en daarnaast kan je volgensmij in deze box ook niets instellen(dicht getimmerd door kpn)

Ik zit met mijn handen in het haar, want het lijkt 99,9% bij de klant vandaan te komen... Maar het moet gewoon werken...
Iemand suggesties.

Dus de site:
Niet op blacklist,
zowel op ip als domeinnaam kan de klant niet de website benaderen
Doet het op al onze computers, media zoals ipad telefoon e.d. Behalve via de kpn lijn bij de klant
Experia box nooit aan gekomen, dus geen ip geblokkeerd of firewall

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Poet
9 jaar geleden
Dan denk ik ook aan de firewall. Kijk even of die de site als betrouwbaar heeft staan. Of anders de antimalware software. Misschien overruled die de firewall settings

Antwoorden (1)

Firewall lijkt mij niet de oorzaak gezien andere websites worden doorgelaten, je zou kunnen vragen of hij een andere DNS server zou willen instellen zoals 8.8.8.8 en 8.8.4.4 deze zijn van google en erg betrouwbaar en worden heel snel ge-updated, als het werkt dan ligt de oorzaak bij de DNS servers van KPN. Je zou ook een nslookup kunnen doen in de commandline, dus nslookup www.websitevoorklant.nl hier moet je een antwoord krijgen van je DNS server....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bericht gestuurd mbr domeinnaam en ip...