Weet iemand hoe je deze ( “ ” ) maakt op je toetsen? Ipv deze ( '' ) En het is dus ook niet deze: (`` ´´) Oké, sorry, maar ik MOET het gewoon weten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt ze blijkbaar gevonden want anders kun je ze hier niet typen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat denk je van kopieren van andere en het hier in plakken? dat deed ik namelijk..
SimonV
9 jaar geleden
Je krijgt ze niet vanzelf als in Word iets tussen aanhalingstekens zet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ze nodig voor gebruik buiten word, vooral op het internet. Dus gewoon wanneer ik heb wil intypen via het toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe voeg ik het dan toe aan mn toetsenbord, waterinfo?
SimonV
9 jaar geleden
Je kunt ze niet aan je toetsenbord toevoegen.
Het hangt van het programma of de betreffende website af hoe de aanhalingstekens getoond (kunnen) worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha, dus er is niet een speciale altcode ofzoiets om “ ” te typen?
SimonV
9 jaar geleden
Nee, ze zitten helaas niet standaard in de ASCII-tabel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer, dan sluit ik het topic

Antwoorden (1)

In Word kan je het aanpassen onder het menu 'Autocorrectie' en dan 'AutoCorrectie tijdens typen'. Zie afbeelding. Je vinkt aan onder 'Vervangen tijdens typen': "Rechte aanhalingstekens" door "gekrulde aanhalingstekens".

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je het ook in andere programma's nodig hebt, kan je de instellingen van je toetsenbord aanpassen.