Ik kan op eens niet meer installeren met Windows 7, wat is er fout gegaan?

Ik kan sinds kort niet meer .exe en .msi bestanden installeren. Ik krijg de melding "Kan geen toegang krijgen tot de Windos Installer-service. Dit kan optreden als de Windows Installer onjuist is geïnstalleerd." Maar ik zou niet weten wat ik daar aan zou moeten doen. Wie weet raad?
Groeten Giel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is vermoedelijk iets beschadigd. Dit probleem kan optreden als er bestanden van Windows Installer beschadigd zijn of ontbreken. Je kunt eens kijken of de Probleemoplosser van Windows (zie bronnen) het kan oplossen of door een schone start uit te voeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenste link is Probleemoplosser Fixit van Microsoft die je kunt uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanuit je browser is er vermoedelijk spyware binnengekomen. Deze kunnen in het register sleutels veranderen waar een .exe en .msi gekoppeld is. Controleer even de sleutels (WIN-RUN: REGEDIT of regedt32) op
1. Local Machine:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.msi en of er geen foute .msi zit in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\***fouteprogramma***\Install. 2. HKey-user:
Bij HKEY_USERS\S-1-5-21-3878381263-2268049026-26738537-1000_Classes\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Deployment gaat het bijv. ook om inlogsoftware die je PC kan bedienen op afstand (tenzij je zelf zo'n software kocht, bij mij is dat normaal dus). Wat je altijd moet controleren bij dit soort software, is of er in de sleutel op het menu 'opstarten' ook niets fouts zit. Deze sleutel komt op minstens user en localmachine voor en bestaat uit deze sleutel in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (eventueel met google zoeken wat elke sleutel daar betekent). PS: Natuurlijk altijd backup nemen en systeemherstelpunt voor je aan het register zelf wijzigingen aanbrengt of laat aanbrengen!!!! Microsoft FixIt doet deze testen manueel voor jou en is veel veiliger. Dus zeer goed antwoord en werkwijze, vind ik.