Waarom installeert Java niet op mijn computer met Windows XP?

Toegevoegd na 15 uur:
Als ik het installeer komt de Java installer wel maar als ik op install klik gaat de installer weg en gebeurd er niets meer

Toegevoegd na 3 dagen:
Op de afbeelding zie je wat er gebeurd als ik uitvoeren als administrator doe

Toegevoegd na 3 dagen:
De 2e afbeelding (van de setup) is de laatste stap die de computer doet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Windows XP is als het waren weggevaagd. Veel dingen kun je niet meer installeren op een Windows XP computer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan proberen om hem als administrator uit te voeren.

Stap 1 zoek het bestand op waar je hem hebt opgeslagen
stap 2 Rechtermuisknop op het bestand
stap 3 klik op Uitvoeren als administrator of Run as administrator (licht aan je ingestelde taal)

Ik hoop dat het daarna werkt het kan namelijk zijn dat hij bestanden niet weg kan schrijven omdat hij daar geen rechten voor heeft en ipv een melding geven gewoon afstuit.
Het kan ook zijn dat er ergens een log bestand word opgeslagen die je op kan zoeken en uitlezen (grote kans dat je het niet zomaar snapt het is soms vrij ingewikkeld) Als dit niet werkt kan het inderdaad zijn dat het door Windows XP komt (bv geen ondersteuning meer voor Java).

Je zou als laatste nog kunnen proberen om het op je USB te installeren en vervolgens al die bestanden op je computer zetten (Grote kans dat dit niet zal werken) vergeet dan niet om de computer daarna opnieuw op te starten!

Verder zal ik geen manieren weten.

Succes!

Groet, Traser

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb nog even voor je gezocht over dat log file en die word inderdaad gemaakt (zie bron)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben nog even weer aan het zoeken geweest en heb gevonden dat het misschien wel werkt als je een andere map selecteert bij het installeren van Java (ergens waar je altijd bij kan zonder speciale rechten bv de map documenten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het werkt ook niet om als administrator uit te voeren