Hoe werkt interactieve tv/radio in vergelijking met streaming van video, muziek en radio gelet op verbruik van data?

Zijn er sites waarop het verbruik te zien is?

Bijv. via NPO zit uitzending gemist. Ook voor buitenlandse TV kan je zo bepaalde programma (deels) bekijken.
Is dit anders dan uitzending gemist via interactieve tv. Hoe werkt dat? I
k moet nog een keuze maken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uitzending gemist via interactieve TV gaat niet van een of andere databundel af. Het grootste verschil zit 'm in de prijs en de tijd dat je terug kan kijken. Veel interactieve tv-abonnementen bieden je maar de mogelijkheid om tot 2 dagen terug te kijken, óf met een duurder abonnement tot 10 dagen terug, en vaak is ook alleen Nederland 1, 2 en 3 gratis. De overige zenders kun je betaald terug kijken en dat kost dan meestal 99 cent per aflevering. Die kosten worden achteraf op je factuur van je provider berekend,
Via internet kun je vaak veel langer terug kijken en is zijn de meeste programma's gratis. Heb je een smart Tv dan kun je beter de app van uitzending gemist installeren dan terugkijken via je interactieve ontvanger.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat betreft de databundel: Interactieve tv via een ontvanger is dus (gelet op puur de data zelf) onbeperkt streamen. Er komen geen kosten bij voor het gebruik van een internetverbinding. Via de computer die op een modem is aangesloten geldt hetzelfde. Via een streaming app op je mobiele telefoon of tablet kunnen er flinke kosten in rekening worden gebracht als je je databundel overschrijdt. Zorg er daarom altijd voor dat je via WiFi verbonden bent als je gaat streamen op je mobiel.