Aansluiten ziggo alles in 1; moet dit persee altijd in de meterkast/centrale cai aansluiting?

Kort geleden ben ik verhuisd naar een oud gerenoveerd herenhuis in den haag waar ik de 2e etage huur (zelfstandig). Nu zou ik graag een internet verbinding via ziggo aanvragen maar zit ik met de volgende vraag:

Moet ziggo alles in 1 per see altijd direct aan de centrale CAI aansluiten? Deze zit volgens mij in de meterkast op de begane grond, waardoor een eventueel wifi signaal waarschijnlijk niet sterk genoeg zal zijn. In mijn woonkamer heb ik reeds een standaard kabelaansluiting (waarschijnlijk doorgetrokken) met een goed analoog signaal en eveneens NL 1 digitaal zonder problemen; ik verwacht dus dat er een redelijk signaal doorgegeven word.
Kan het derhalve ook mogelijk zijn om ziggo alles in 1 te bestellen en in de woonkamer te laten "starten" en dus niet op de centrale CAI?

Weet jij het antwoord?

/2500

kun je niet beter KPN nemen met die wanddoos verbindingen? hoef je ook geen kabels te trekken

Providers willen graag dat je op het zogenaamde ISRA punt afmonteert, maar als de interne coax bekabeling goed genoeg is(dus geen goedkope action rommel) dan maakt die paar extra meter door je huis ook meer niks uit. Ik zou wel in verband met demping een fbus connector i.p.v zo'n standaard coax plug gebruiken om van het ISRA punt naar boven te verbinden.

Als die aansluiting in de woonkamer geheel gelijkwaardig is als waar die 1e het huis binnenkomt, zou het moeten kunnen. Dan moet die na binnenkomst niet gesplitst zijn, ook niet in Radio en TV, maar alleen doorgekoppeld, met een kabel van goede kwaliteit. Desnoods vervang je wat er nu ligt aan verlenging, door een kabel zoals de kabelboeren leggen totaan dat punt. Ik zou het gewoon proberen, monteurs kunnen zeer toeschietelijke en behulpzame mensen zijn (bij mij was'ie dat). In dat geval probeert die het in de woonkamer, en als het daar niet goed genoeg is, alsnog bij je meterkast. Zo niet, dan heb je nog een heel scala van andere oplossingen voor je WiFi afstand probleem, allemaal zeer betaalbaar: 1 het simpelst: een range extender. In het stopcontact doen, klaar. Nadeel: als dat ding ergens zit waar het al zwak is (en daardoor traag), wordt er ook zwak doorgegeven. Voordeel: het is simpel, en werkt op alle WiFi apparaten. 2 Powerline, ook onder andere namen verkocht. Schakelt UTP (netwerkkabel) via het lichtnet. Voordeel: onafhankelijk van betonnen vloeren enz. Twee stopcontacten is voldoende. Nadeel: op de eindverdieping heb je een nieuw access-point nodig als je WiFi in de woonkamer wilt (en daar in de buurt). Ook prima te betalen, maar toch. 3 (beste oplossing als de modem te ver weg is): een UTP kabel vanaf de modem naar de plek waar je WiFi wilt hebben, en daar een router met WiFi. Dan heb je op die plek maximale mogelijkheden, zowel draadloos als bedraad. Oplossing 2 is min of meer hetzelfde, behalve dat die een kabel vervangt door 2 stekkerdoosjes en 2 UTP kabeltjes. En af en toe opnieuw aan de stroom moet. En langzamer is. Uiteraard kun het aan Ziggo vragen. Maar op kantoor zeggen ze misschien dat het per se moet bij de meterkast, terwijl een monteur daarom lacht en het gewoon aansluit in de woonkamer (koffie en gebak klaarzetten!) Hoe dan ook, gezien de alternatieven, zou ik de keus voor een provider daar niet van af laten hangen. Het gaat hoe dan ook werken, ook WiFi, hooguit tegen wat extra kosten, eenmalig.

Zoek eerst uit wat voor aansluiting je nu precies hebt. Als je aansluiting op jou verdieping via een splitter of versterker van de aansluiting (AOP) in de meterkast komt, dan moet de Ziggo-router inderdaad beneden blijven. Het kan wel, maar dan met een ethernetkabel naar jou verdieping die verbindt met een extra router die jou wifi-signaal maakt. Het wifi-signaal van de Ziggo-router kan dan uitgezet worden (beter ook). Met KPN (bijv.) heb je een identiek probleem omdat het ISRA-punt ook in de meterkast zit, of zelfs in de kelder. Proberen is niet echt een optie, want als je provider A gekozen hebt en het blijkt toch niet te werken ben je al snel weken verder voor je het bij provider B kunt proberen. Nog even afgezien van al het gedoe dat er mee gepaard gaat. Je kunt beter goed voorbereid zijn voor een goed resultaat.

een GOEDE kwaliteitskabel in het isra punt doen en doortrekken naar boven en dan daar je ziggo spullen op aansluiten. niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100