Hoe plaats ik een gedicht op een mooi achtergrondplaatje?

Ik heb een mooi voorjaarsgedicht van internet gehaald, maar ik wil hem zo graag op een achtergrond plaatsen.

Nu weet ik wel hoe je een text (een paar woorden dus) kunt plaatsen op een mooi plaatje, maar een heel gedicht lukt me niet. Het is een heel werk om het hele gedicht opnieuw op het plaatje te typen ...dat moet toch eenvoudiger kunnen lijkt mij, nl in 1 x het hele gedicht erop plaatsen?

Het is misschien heel eenvoudig(hoop ik), maar kan iemand mij HET verlossende antwoord geven?
Ik heb al heel wat tijd besteed om het zelf op te zoeken op internet, maar kom er niet uit.....;-(

Zie als voorbeeld de afbeelding:

Toegevoegd na 2 dagen:
Yes het is gelukt met foto, heel makkelijk en leuk werk!
Bedankt Drs A:-)

Picture for question
12.5K

Het beste antwoord

Het kan ook met photoscape 3.4.
Dit kun je gratis downloaden (zie bron).

Je gaat dan naar "foto bewerken".
Als je die geopend hebt kun je links een afbeelding aanklikken die tevoorschijn komt.

Dan klik je onderaan op:" toevoegingen", waardoor je bij "startblad" (links ernaast) wat tekens ziet staan.
Klik dan op de "T" ..... En dan kun je in het vakje je text die je gekopieerd had daar plakken, en allerlei variaties je text verwerken.

Je hebt nog veel meer mogelijkheden met dit programma hoor, super!

Hoop dat je het begrijpt, zo doe ik het nl altijd:-)
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In het artikel op onderstaande link kun je lezen hoe je een watermerk in Word toevoegd.
Een watermerk is een plaatje dat iets lichter wordt weergegeven, zodat de tekst er mooi bovenop uitkomt.

http://support.microsoft.com/kb/285055/nl

Dat lijkt me de makkelijkste oplossing als je niet veel kennis hebt van grafische programma's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met word kun je een watermerk invoegen
en dan kun je het achtergrond kiezen welke je wil gebruiken en daarna je tekst kopieren en plakken

Toegevoegd na 1 minuut:
De optie "Watermerk" voegt een tekst of afbeelding toe op de achtergrond van je document.
De knop "Watermerk" vinden we onder het tabblad "Pagina-indeling" in het lint.
Wanneer we hierop klikken hebben we een aantal vooraf ingestelde watermerken, verdeeld in groepen, plus de opties "Aangepast watermerk..." en "Watermerk verwijderen".
Klikken op de knop "Aangepast watermerk...", geeft ons de mogelijkheid zelf een tekst in te typen die we als watermerk willen gebruiken, of een afbeelding te kiezen op onze pc die we als watermerk willen gebruiken.
Kiezen we voor "Tekst als watermerk", dan hebben we nog de mogelijkheid het lettertype, de grootte, en de kleur te kiezen, en of we deze diagonaal of horizontaal in ons document willen weergeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Paint shop Pro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het plaatje met tekst transparant op het andere plaatje zetten. Dit kan met een tekenprogramma zoals Photofiltre en Paint Shop pro.