Als een videokaart in plaats van 2, 4gb geheugen heeft, is het dan 2 keer zo goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik kijk niet eens hoeveel geheugen een kaart heeft. Het enige wat telt is het nummer van de GPU. Enige wat belangrijk is in geheugen bij videokaarten is of er GDDR3 of GDDR5 wordt gebruikt. Wellicht nog de busbreedte (256bits of 384bits bus) als je er dieper op in wil gaan. Een PC met 2x zoveel GB RAM is ook niet 2x zo goed of snel. Anders maakten ze wel 32GB PC's.

Het beste antwoord

Nee geheugen zegt niet zoveel over de snelheid/prestatie van een videokaart. De snelheid van onder andere het geheugen, videochip en andere atributen zorgen ervoor dat een kaart snel of langzaam is. Simpel gezegd zou ik kijken op:

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html (hoger is beter)