Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn geheugen van mijn pc is heel traag, hoe kan dit?

ik heb een probleem: het geheugen van mijn pc is zo traag, dat het opstarten heel lang duurt, zon 40 a 50 sec (vergeleken met 15 sec eerst), het configuratie scherm opstarten duurt ook 15 sec. Als ik gewoon een mapje open op het bureaublad, zegt hij eerst dat hij leeg is en na 5 sec komen de bestanden er een voor een in. Mijn pc is standaard niet traag, want ik kan CoD Gohsts, Assassins creed en eigenlijk alle (niet te zware zoals crysis) spellen spelen zonder lagg. (niet hoogste graphics). Ik defragmenteer mijn schijf elke week automatisch en deed het laatst een keer handmatig. Ik heb scandisk gelopen ik heb een virusscanner (Avast free) laten scannen. Ik heb scandisk gedaan, maar hij blijft traag.


Ik heb een HP Pavillion g6, 2,7 GhZ 3.2 Turbo boost. 6 gb RAM en 750 gb HDD met windows 8.1

Toegevoegd na 3 uur:
malware bytes ook geinstalleerd en gescand

Toegevoegd na 20 uur:
De pc start nu op, werkt 1 min en sluit zichzelf daarna weer af, ik weet echt niet wat hij heeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
461
SimonV
9 jaar geleden
Wat heb je gedaan voordat hij deze nieuwe klacht kreeg?
Kun je in Ccleaner -> Tools -> Startup zien of er verdachte of onbekende programma's gestart worden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is je computer te oud, of heb je te veel virussen op je computer. Dan moet je een dure virusscanner aanschaffen, zoals AGV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerst even in de process lijst kijken
Dat was vroeger met control-alt-delete op te vragen.
Of dat met Win8 ook is weet ik niet.
Je kunt dan zien of het je CPU is die overloaded is of dat al je geheugen geconsumeerd is.
Bij de proces lijst kun je zien welk proces zoveel recources trekt.
Let ook even op het aantal applicaties wat mee opgestart wordt.
Daar kom je (kwam je) bij door bij start > uitvoeren 'msconfig' te typen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel % van je HDD heb je over? moet minimaal 10% leeg zijn. Ook kan het inderdaad virusen etc zijn... hard disk kan ook versleten zijn als dit het geval is raad ik je een SSD aan is die helemaal snel met laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb 1/3 van mijn hdd gebruikt, hij is 5 maanden oud, dus ik hoop niet versleten. Virus zou wel kunnen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding