Is downloaden met soulseek nog legaal?

Ik kijk download namelijk altijd een soapserie die in nederland al jaren niet meer word uitgezonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Tenzij op die soapserie geen auteursrechten meer zitten, wat mij heel sterk lijkt, is het nu illegaal omdat te downloaden, ongeacht hoe je dat doet.

Echter de Nederlandse organisaties die strijden tegen piraterij hebben al aangegeven niet de individuele downloader te willen pakken, maar de aanbieders hiervan. Dus hoewel het illegaal is, hoeft u niet bang te zijn dat dit ook echt consequenties voor u persoonlijk heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gelezen dat nu illegaal donwloaden nu echt elligaal is in nederland.
Voor films en muziek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
downloaden van materiaal met rechten e.d is nooit legaal geweest
wat er na de laatste verandering van de wet is veranderd is dat aanbieders van dit soort materiaal makkelijker kunnen worden aangepakt
omdat deze nu geen maasje in de wet meer kunnen gebruiken
buma en ander organisatie zullen dus in eerste instanties dus deze "commerciele aanbieders aanpakken.
gewone particulieren zullen waarschijnlijk geen (nog geen) last hier van hebben
Maar bedenk wel dat het materiaal dat je gedownload hebt nooit legaal is geweest.
niet voor de verandering en niet na de verandering.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-
Dat was dus wel gewoon legaal (als je het over films/muziek/boeken hebt). Software/games was alleen illegaal. Dit is een oud artikel:" http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/ Zo mag je ook nu nog steeds een thuiskopie maken. Auteurswet 16c. Dat het nu veranderd is, is niet om mensen aan te pakken, maar omdat het EU hof het niet toestaat. Er was al genoeg mogelijkheid om aanbieders aan te pakken, dat is geregeld in die zelfde auteurswet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-ook