Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het,als je een pc hebt gekocht,deze helemaal goed is aangesloten?

Ik heb nooit n pc gekocht omdat ik alles bij mn neefje deed,wil er nu zelf ééntje aanschaffen. Zie daar de noodzaak toch wel van in.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aansluiten kost me doorgaans een minuut of 20 (als je al een werkende internetverbinding hebt). Zorgen dat alle programma's zijn geinstalleerd en alles voor alle gebruikers (we delen de pc met zijn 4en thuis) goed werkt kost mij enkele dagen (natuurlijk niet continue). Maar na die 20 minuten installatietijd werkt de PC wel en kan je in ieder geval internetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het kan je ook helemaal geen tijd kosten als je 49.95 euro over hebt voor een professionele installateur, die heel veel computer-bedrijven in hun volledige pakket hebben zitten. Weet je zeker dat het werkt en alles juis is aangesloten:P
Anders ben ik het met de vorige sprekers eens, half uurtje met uitpakken. Tegenwoordig is alles plug and play.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch maar iemand laten komen voor vyf tientjes,want kryg t al spaans benauwd als ik dat allex lees:) das nx voor my gaat geheid fout! Thanx voor je antwoord! Groetjes

Andere antwoorden (8)

Als de software geinstalleerd is een half uurtje
is de software niet geinstalleerd dan reken op 2 uur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een PC uit de doos haalt, dan moet je vijf kabeltjes aansluiten. Géén van die kabeltjes passen in een verkeerde aansluiting. Zelfs met twee linkerhanden doe je daar niet langer over dan enkele minuten.
(Met een draadloos netwerk zijn het het nog maar vier kabeltjes)
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kabeltjes zijn het probleem niet antwoordman, maar voordat je alle verpakkingen open hebt ben je 15 minuten verder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha @som klopt helemaal
AWM
15 jaar geleden
Nou, ik weet niet, Som, ik doe daar 60 seconden over.
Misschien omdat ik het vaak heb gedaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zoek me altijd rot naar de schaar ;o)
AWM
15 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Loenie, duh, die ligt naast de schaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar even serieus, in principe kost het aansluiten tegenwoordig natuurlijk niet zo veel tijd, ook niet het aansluiten van een eventuele printer. Waar de tijd in gaat zitten is de installatie van de software en vooral de configuratie daarvan.
AWM
15 jaar geleden
Dat is zo Som. Ik beperkte me alleen tot het gevraagde, "het aansluiten".
Het gaat niet alleen om het aansluiten van de kabels. Het gaat ook om het installeren van de juiste software. Ik heb pas een nieuwe pc gekocht en het kost me dan wel ettelijke uurtjes om te zorgen dat de printer ook print, dat de antivirus geinstalleerd is en werkt, dat mijn E-mailprogramma ook daadwerkelijk emails ontvangt en verzendt (met alle e-mailadressen ingevuld in mijn contactpersonen), dat windows geupdated is, enz.

Dat is dan nog maar de basis, afhankelijk van wat je verder allemaal nog wilt, moet je er toch wat tijd in steken om alles werkend te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben zelf een leek, maar hopenlijk duid het plaatje genoeg. windows mits geleverd bij de pc kan je installeren door gewoon de pc aan te zetten en hier en daar ok te drukken en wat voorkeuren in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed antwoord. M.i. gaat de vraag ook inderdaad alleen over het aansluiten. De printer gaat meestal in de USB poort, dus dat zou er nog bij kunnen.
Zo te lezen ben je een leek.
Om de pc, toetsenbord, muis en monitor aan te sluiten adh van de handleiding kost je 1 uur.
Als je de eerste keer Windows opstart, dien je allerlei vragen te beantwoorden en ook dien je Windows later aan te melden, nadat je internetverbinding hebt gemaakt.
Trek hier ook 1 uur uit.
Je wilt natuurlijk ook een internetverbinding tot stand brengen. Adv de handleiding die je provider met het modem mee heeft gestuurd, moet je minimaal 1 uur uittrekken om het modem aan te sluiten.
Daarna diet de vebinding tot stand te worden gebracht. Met een beetje geluk ben je hier ook een uur mee bezig. Als het niet lukt dien je telefonische hulp aan te vragen en dat kan zeeeer lang duren, afhankelijk van de provider.

Dat een installatie in een half uurtje gepiept is , is grote onzin. Neem er de tijd voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet ik veel?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord zou kunnen zijn dat zelfde Neefje waar je eerder ook achter de Pc mocht.Al helpt hij je maar even bij de moeilijkste dingen.Het staat mij binnenkort ook te wachten,maar mogelijk kan ik iemand van Senior WEb daarvoor inschakelen? Hoe dan ook succes gewenst Cor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon standaard aansluiten is zo gedaan hoor, zie je het echt niet zitten, vraag dan in de winkel of ze je willen helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing