Welke ram geheugen kan ik het best nemen? (Zie link)

Ik wil nu mijn ram ugrade van mijn Mac Mini maar welke kan ik het best nemen 1 met kloksnelheid 1333 of 1600 ik gebruik de mac mini voor monteren van filmpjes en audio photoshop enz

http://www.computerstore.nl/product/214236/233106/62724/category-174311-apple-computers/kingston-apple-memory-8-gb-sodimm-ddr3-1333.html

http://www.computerstore.nl/product/214238/233106/62724/category-174311-apple-computers/kingston-apple-memory-8-gb-sodimm-ddr3-1600.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hogere frequentie = hogere doorvoersnelheid... Echter is 1600 vs 1333 dat voordeel verwaarloosbaar. Heb testen gedaan, en 1600MHz is marginaal sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem het goedkoopste geheugen dat nog wel in je Mac werkt. Snellere versies geven je geen enkele snelheidswinst. De klokfrequentie van de processor ligt vast en dat is het enige waar het e.e.a. vanaf hangt. Sneller geheugen levert de data dan wel een klein ietsiepietsie sneller bij de processor aan, de processor wacht toch dat hele kleine beetje tijd extra totdat langzamer geheugen ook klaar zou zijn geweest.

Je zegt niet wat voor Mac mini je precies hebt, dus ik kan niet zeggen welke de juiste voor jou is. Controleer dit goed, want te langzaam geheugen werkt niet of geeft allerlei trammelant met crashes en zo.