Waarom valt 2e monitor uit na opstarten pc?

Ik heb al meerdere berichten geschreven over dit onderwerp maar ben er nog steeds niet uit.
Dit is mijn probleem:

http://www.youtube.com/watch?v=pBbP97JJrPM

Als ik mijn pc opstart zie ik op beide schermen het Windows logo, maar daarna verdwijnt het beeld op me tv (als 2e monitor).
Me videokaart is tot max geupdate, heb bijna alles geprobeert.
Nu zei iemand, start je pc op in veilige modus, toen zag ik opeens wel beeld op beide schermen.
Ik heb het NVIDIA control panel op me pc staan, in normale modus (Windows 7), maar als ik nou me pc in veilige modus opstart, is het Windows XP, dat zat er eerst op... mijn probleem dus: geen NVIDIA control panel om de resolutie in te stellen.
In Windows 7 kan ik dit dus niet instellen omdat hij daar me tv als 2e monitor niet herkent.
Dus mijn probleem is, met Windows 7 herkent hij me tv als 2e monitor niet en kan ik hem dus niet gebruiken (zit via composiet) kan niet anders... is me enige optie.
En in Windows XP (veilige modus) kan ik dus geen resolutie instellen.
Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan oplossen?

Normale monitor: VGA naar VGA
Tv als monitor: Composiet naar Component
Videokaart tot max geupdate
Kan geen instellingen wijzigen bij me 2e monitor

HDMI kreeg ik ook al verschillende antwoorden over maar dat zit wel op me tv maar niet op me pc.

Het gekke is dus dat hij het beeld wel weergeeft VOOR dat me pc echt is opgestart, daarna spaced me tv hem.

Hopelijk weten jullie het!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Als er wel netjes beeld wordt gegeven tijdens het opstarten loopt het mis van zodra de drivers en/of beeldscherminstellingen geladen worden en loopt het toch daar ergens mis.

Misschien behalve updaten de drivers eens herinstalleren of net een update terugdraaien.

En anders toch de juiste instellingen in het control venster zoeken. Misschien staat het scherm daar ergens 'uit?'