Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bestanden kan ik op een dvd branden?

DVD+R 1-16X SPEED
DVD+R DVD Recordable/DVD Inscriptible
4,7 GB Single Sided
TDK

Ik ben een beginner, dus misschien is dit een domme vraag, maar kan je ook BluRay bestanden op een dvd branden en dan afspelen? En, waarom kan ik geen BluRay (en ZIP-)bestanden afspelen op mijn pc?

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: (het gaat om films)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
879
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt als data alles op een DVD branden. (Als het er op past)
De vraag is in welk formaat brand je het er op en kan de speler deze formaat lezen?
Zip is bijvoorbeeld een compressie bestand, om deze te 'spelen' zullen ze dus eerst 'uitgepakt' moeten worden.
Blu Ray is een formaat van schijf (En heeft dus ook een speciaal schijf en lazer nodig om te lezen.) Dus wat voor type bestand is die 'BluRay'?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zip

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Even uitgaande van mijn ervaring

Denk ik dat je dit gedaan hebt
Je hebt ergens met veel pijn en moeite een Bluray film gedownload
dus iets van 35 gig of zoiets
die probeer je nu op een 4.7 gig dvd te zetten ?
laten we eens aannemen dat het je nog lukt ook.
35gig : 4.7 gig kost je 8 dvd , dus nee dat is niet handig het kan eigenlijk ook niet
als zou je dat lukken dan is de kans zeer groot dat zeg maar 1 van de 8 dvd gewoon weigert en dus kan je 8 DVD in het afval gooien.
en omdat het op dvd staat heb je er verder ook geen kwaliteits winst mee en het werkt niet in een gewone dvd speler en waarschijnlijk ook niet in een bluray speler
Nee begint hier maar niet aan.
Richt je eerst eens op een gewone dvd film te branden.

het is jammer van die download maar omdat het waarschijnlijk om RAR achives gaat
heb je hem waarschijnlijk niet helemaal goed binnen of je moet hem eerst helemaal uitpakken (35 gig uitpakken kost veel tijd)