Wat wordt bedoeld met midden Europese tijd?

Ik wil tickets kopen voor tomorrowland, maar er staat op de website dat de verkoop om 5 uur ingaat (midden Europese tijd).
Moet ik dan uit gaan van 5 uur of zit dit anders voor Nederlands?
Hopelijk kun je snel antwoorden, want de verkoop is vandaag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

De Midden Europese Tijd (MET) is de tijd die hoort bij de meridiaan van 15 graden Oosterlengte. Deze tijd, ook wel burgerlijke wintertijd genoemd, geldt in het winterhalfjaar in de meeste landen van midden- en west-Europa met uitzondering van Engeland, Ierland en Portugal.
Dus de Nederlandse tijd valt ook onder de MET.
SimonV