Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn bepaalde tekens niet geldig als ik een afbeelding probeer op te slaan?

Zie bijgevoegde foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bordensteker
11 jaar geleden
Ik zag de bedoelde afbeelding een split second en daarna is-ie weg. Iets dergelijks is me al vaker opgevallen trouwens. Verder sluit ik me aan bij SimonV.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Sommige tekens zijn niet toegestaan, omdat ze een speciale betekenis voor Windows hebben. Een * wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om iets te zoeken.
(Lees meer...)
SimonV
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, duidelijk, bedankt. Ik maak hieruit op dat het gewoon niet kan, om genoemde redenen in je bron en dat het verder ook op geen enkele manier te omzeilen is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt van de partitionering van je harde schijf af. Windows' FAT en NTFS schijven staan dat soort symbolen niet toe; Linux's EXT4 formaat heeft daarentegen maar heel weinig karakters die niet mogen (effectief alleen de slash). Je zou het dus kunnen omzeilen door naar een ander formaat over te stappen, maar je operating systeem ondersteunt dat mogelijk niet, en sowieso is het een slecht idee om dat soort rare tekens in je filenaam te gebruiken vanwege compatibiliteitsproblemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, bedankt landsgevear, maar zo handig met computers en systemen ben ik niet, dus daar waag ik me liever niet aan:P
SimonV
11 jaar geleden
Nee, ik vrees dat het niet te omzeilen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt er dus op neer om de afbeelding op te slaan moet je kiezen "opslaan als" en een andere naam ingeven, zonder de 'rare' tekens.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing