Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Past mijn laptopstekker op mijn wereldstekker?

Hoi! Ik ben op het moment in het buitenland en heb mijn laptop hard nodig voor studie. Nu heb ik een wereldstekker maar ik krijg de stekker van m'n laptop er niet in. Ik heb foto's bij deze vraag toegevoegd. Klopt het dat dit niet past of zou het wel moeten passen?

Bij de beschrijving van de wereldstekker staat het volgende:
Voor het veilig aansluiten van dubbelgeïsoleerde apparaten (klasse ll, zonder randaarde) met een Euro-stekker of een normale (niet geaarde) stekker met uitsparingen voor het gebruik in stopcontacten met randaarde.

De oplader van mijn telefoon(zo'n kleine stekker) past er wel in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Klopt. De wereldstekker is gemaakt voor klasse 2 apparaten.
De laptop is een klasse 1 apparaat, met randaarde.

Voor de veiligheid hebben ze deze wereldstekker ongeschikt gemaakt voor geaarde apparaten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een oplossing is bij een plaatselijke computershop een nieuwe kabel met de juiste stekker te kopen. De aansluiting in de laptop is namelijk wel universeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks! Bestaan er geen wereldstekkers met randaarde?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor. Maar de nederlandse variant zal moeilijk te vinden zijn in het buitenland.
wat misschien makkelijker is om de randjes die ervoor zorgen dat de stekker niet past gewoon weg te halen doe ik ook altijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slecht advies. De randaarde zit er voor de veiligheid. Deze omzeilen is onveilig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding