Maakt het bij een laptopadapter uit of de uitgang 19 of 18.5 V is?

Mijn lader is stuk en ik kan een budgetlader kopen voor de helft van de originele prijs, alleen is het uitgangsvoltage niet 19, maar 18.5 V bij de budget. Er staat bij dat het uitgangsvoltage gelijk moet zijn aan het huidige, maar die is 19. Is het schadelijk als ik die van 18 haal? Ampere In- en output e.d. is hetzelfde, alleen de uitgangsvoltage niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Schadelijk zal het niet zijn voor de laptop. Maar de kans bestaat wel (hoeft niet persé)dat de laptopaccu minder hoog geladen kan worden, dus iets sneller leeg is.