Netwerk uitbreiden in huis. Werkt niet ?

Ik wil mijn internetverbinding uitbreiden in huis. Nu heb ik 2 Kopp ADSL inbouwcontactdoos gemonteerd met een CAT6 UTP 8 aderig kabel. Een in de woonkamer die direct in contact staat met mijn Experiabox, de ander in de slaapkamer. Met gekochte Cat5 UTP kabels vanuit de muur de computer verbonden.
De 8 draden heb ik zowel beneden als in de slaapkamer volgens onderstaand schema vastgemaakt:
1 wit/oranje, 2 oranje, 3 wit/groen, 4blauw, 5 wit/blauw, 6 groen, 7 wit/bruin, 8 bruin.
Maar het werkt niet !! Wie kan mij hiermee helpen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sjadong
10 jaar geleden
wifi is heel wat eenvoudigger.je hebt alleen een router nodig

Het beste antwoord

Er zijn een aantal dingen die fout gegaan kunnen zijn.

1. Verkeerd aangesloten
Het schema wat jij gebruikt is voor het aansluiten van stekkertjes. Wandcontactdozen hanteren vaak een eigen aansluitwijze.

2. Defect materiaal
Een breuk in een kabel omdat er foutief gemonteerd wordt, komt vrij vaak voor. Ook het te scherp knikken van de kabel kan deze beschadigen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een ander wandcontactdoos heb ik dezelfde volgorde gebruikt als hier boven. Deze werkt.
Zou het kunnen dat je twee wandcontactdozen niet met elkaar kan vefbinden ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen probleem, je kunt twee wandcontactdozen aan elkaar koppelen. De twee cat5 kabels die je hebt gekocht, zijn dat Straight of crossover kabels?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gelukt !!! Het werkt.
Achteraf gezien was het simpel.
De draden in de wandcontactdozen moeten gestript zijn.
Verder was alles goed aangesloten.
Alleen boven hebben we een dubbele aansluiting gemonteerd, maar een daarvan komt geen signaal uit. Jammer, ben het uitzoeken nu even klaar mee.
Bedankt voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed opgelost, inderdaad de draden moeten gestript zijn (anders is er geen contact) Als je boven een dubbel contact hebt, moeten er ook twee verschillende draden naar toe. (Er is en uitzondering, maar die raad ik niet aan). Het doorverbinden werkt niet.