Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Links onder zit de koeling van de laptop, in het midden van de laptopkoeler zit de ventilator, heeft dit nut ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Links onderin moet links bovenin zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lucht van de kamer naar de laptop toe. Er komt een koude lucht vanaf alleen links boven onderin aan de zijkant van me laptop komt er warme lucht uit, volgens Speedfan tempratuur meter HD0: 51 C
Temp1: 78 C
Core: 78 C Schrijfdefregmentatie is bezig
Een spel aan het installeren
5 browsers open. Toen ik hem paar dagen geleden uit had gezogen op de laagste stofzuiger stand was hij de Temp1 en Core rond de 65 , tijdens het gamen maar paar graden omhoog gegaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Deze ventilator in het midden zorgt voor de aanvoer van frisse lucht onder de bodem van je laptop. De ventilator van je laptop zuigt deze frisse lucht dan aan en gebruikt deze voor de koeling van je laptop. Indien je laptop op een vlakke tafel staat kost het meer moeite frisse lucht aan te zuigen. Deze is vaak al "voorverwarmd" door de warme onderkant van je laptop en warme tafelblad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar in het midden van me laptop zit toch geen ventilator ?
dus hij blaast frisse lucht tegen het plastic plaats van in het ventilator omdat die links van de laptop zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Het gaat erom dat er een frisse luchtstroom ontstaat onder je laptop. In jouw geval zit de ventilator links onder de bodem. in andere gevallen op een andere plek. Omdat het een hulpstuk is wat bruikbaar is voor meerdere typen laptops hebben ze waarschijnlijk daarom de ventilator centraal in het midden geplaatst zodat hij algemeen toe te passen is.
Voor veel laptops met koelingsproblemen kan een steun zoals in jouw afbeelding een oplossing zijn. In veel gevallen is het beter de laptop open te maken en de koelribben te ontdoen van stof. In veel gevallen is de oorzaak van oververhitting stof tussen de koelribben waardoor de luchtstroom minder of zelfs helemaal volledig geblokkeerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Los schroeven bedoelt u ? Gaat dat gemakkelijk ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik inderdaad. Maar dan moet je wel weten wat je doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kijk morgen eens rustig op youtube. Ik zag dat je onderdelen kunt bestellen voor mijn type laptop, misschien een nieuwe ventilator erin zetten voor de zekerheid
kan altijd goed doen denk ik maar. HP Pavilion dv6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor een antwoord. Aangezien de laptop ventilator links zit koop ik een koeler met 2 ventilatoren.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing