Hoe is de kersttoespraak uitgelekt?

Hallo,
Zoals vele al hadden verwacht is de kersttoespraak weer uitgelekt. Maar hoe is deze kersttoespraak uitgelekt. Degene die hem heeft gevonden is dezelfde als vorig jaar (Anne Jan Roeleveld). Heeft iemand een idee hoe hij deze heeft gevonden? Gewoon elke keer een stukje van een link veranderen? Of via software zoeken naar trefwoorden oid?
Gr,
MaartenvL

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee, want buiten het woord kerst biedt de url volgens mij geen aanknopingspunt. http://e.omroep.nl/tt888/13act1225Kerst2

Het beste antwoord

Op zijn Twitter account staan bovenaan zijn specialismes:

"Specialismes: zoekmachine marketing (SEO / SEA), webanalyse en conversie optimalisatie."

Ik denk dat hij een tool heeft gebruikt die alle links/al het verkeer op de site volgt, misschien is het wel zo eenvoudig als Google Analytics, of misschien heeft hij toegang gehad tot de server logboeken. Het is door iemand geüpload, en die actie moet ergens zijn opgeslagen...

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zijn ook tools die automatisch alle links op een website uitproberen (zie 2e bron) waarmee het misschien gevonden is... er zijn genoeg mogelijkheden.