Beeldscherm weergeeft letters zeer vaag. Hoe los ik dit op?

Cleartype is al ingeschakeld, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik gebruik Windows Vista.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is een 15 inch LCD beeldscherm. Wat is de native resolution hiervan? ik heb hem nu op 1280x800 staan. 1280x768 wordt alleen maar vager.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (4)

Je zult waarschijnlijk even op zoek moeten, beeldschermen van een bepaalde grootte hebben niet allemaal dezelfde native resolution. Toch denk ik dat bij 15 inch 1024 x 768 een goede kans maakt. Maar dat is een beetje een gok.
rose
14 jaar geleden
Ik had het laatst ook, en toen bleek mijn pc mijn videokaart niet te herkennen. Mijn vriend heeft alle drivers er opnieuw op gezet en nu zijn de letters weer superscherp!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het lijkt alsof alles is uitgeveegd, dus niet alleen de letters maar ook bijvoorbeeld de muis, dan kan er ook sprake zijn van een los contactje. Dan is het westie van even de kabel/connectors bewegen en je zult zien dat het verdwijnt. Het is niet de beste oplossing maar werkt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor scherpe letters kan je cleartype vaak beter zelfs uitzetten.
Wat daarnaast ook belangrijk is, is de refresh rate. Dit kan je vinden bij advanced settings voor je beeldscherm.
Meestal kan je kiezen tussen 60 en 75 Hz. Probeer hier maar eens een andere instelling.
Verder moet je ook de maximale native resolutie instellen van je scherm.
Bij 15 inch zou ik eerder 1024x768 verwachten.

Is het breedbeeld of 4:3?