Hoe kan ik verwijderde bestanden terug krijgen op Windows 7?

Beste lezer,

Toen ik net mijn computer aanzette kwam ik er achter dat plotseling de belangrijkste map met bestanden van mijn computer was verdwenen, namelijk de map met mijn schoolbestanden.
Op mijn bureaublad had ik namelijk altijd een map "School" staan met hierin mijn studiebestanden zodat ik deze snel en makkelijk kon bereiken.

Maar nu is deze map dus ineens weg...
Ik heb overal gezocht, via zoeken, in de prullenbak en heb zelfs wat programmatjes gedownload om verloren bestanden te achterhalen... Helaas geen succes. (zoals Recuva)

Vervolgens ben ik in mijn computer gaan zoeken naar mappen die in de map 'School' zouden moeten staan, hierbij enig succes (?)

Hierin is te zien dat het bestand Rehabilitatie wel gevonden wordt maar dat ik de bestandslocatie niet kan openen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het spijt me, maar weg = weg als zulke programmaatjes het mapje niet meer kunnen vinden....... Ik hoop dat je een backup hebt gemaakt van de map.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer om in start te typen "mapopties/mapoptions" en druk op enter
ga naar tablad weergave en klik het bolletje aan met verborgen bestanden en mappen weergeven (bijna op het eind) en klik op OK.

Als je hem niet ziet, en de programma's ook niet is het waarschijnlijk verborgen via het systeem, dit verbergt het zo goed, dat zelfs programma's het niet meer kunnen vinden. Doen dan:

Je kunt ook een Commando voor MS-DOS uitvoeren, om dit te doen doe je in start "cmd" en druk je op enter. In het zwarte scherm dat verschijnt kun je "CD " doen om naar een map in de huidige map te gaan. En "CD .." om een map omhoog te gaan.
Bij mij begin je als je cmd intypt in start op:
C:\Users\\ > _
typ dan in: "CD Desktop" en er komt te staan:
C:\Users\\Desktop\ > _
Je bent nu op bureaublad.
typ dan in: "ATTRIB -R -A -S -H /S /D".
LET OP SPATIES!!!! na elke letter komt een spatie.

Als dit niet werkt is je map echt verloren.

Extra uitleg:
-R = alles niet meer beschermen (read-only)
-A = alles niet meer beschermen (archive)
-S = alles niet meer beschermen (system-file)
-H =alles niet meer verbergen
/S = geld voor bestanden in Bureablad
/D = geld voor mappen in Bureablad