Kan je je laptop en telefoon (android) als babyfoon gebruiken?

Hiermee wil ik niet de discussie oprakelen hoeveel meter je veilig bij je kind vandaan mag gaan. Maar is het technisch mogelijk om je laptop (windows 7) in de babykamer achter te laten, en een melding te krijgen op je telefoon wanneer je kind huilt? Welke app/programma zou dat kunnen? (buiten het bereik van je wifi)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Nee, er is momenteel geen Babyfoon-programma voor op de PC/Mac.

Wel, bestaat er een soortgelijke Android applicatie: Baby Monitor & Alarm.
Het bevat telefoon alerts: Wanneer je baby wakker wordt en begint te huilen, zal de Babyfoon & alarm waarschuwt u door te bellen naar uw tweede telefoon, deze tweede telefoon hoeft niet om een ​​smartphone te zijn. Er zijn twee ouders dus 2 telefoons zijn noodzakelijk. Hij belt direct door naar het ingestelde nummer.

Verkrijgbaar voor 3,59 eur.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tappytaps.android.babymonitoralarm.full&hl=nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Fijn om te weten dat ik het niet over het hoofd zie. Weet je of het wel mogelijk is om een app op een tablet (zonder simkaart) te gebruiken als babyfoon? Dat die via internet mail/berichtje/app contact maakt met een smartfphone?