Kan je laptop crashen nadat oordopjes in de verkeerde ingang zijn geplugt?

Mijn vader heeft net per ongeluk mijn oordopjes in de microfoon ingang geplugd. De laptop viel meteen uit en gaat nu ook niet meer aan. Ik heb wel ooit gehoord dat als dit gebeurd je laptop kan crashen, maar op internet kan ik er niks over vinden. Mijn laptop is een Asus K25j.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb exact dezelfde laptop en ook wel eens verkeerde plugje gebruikt. Dit kan het probleem niet veroorzaken.

Een asus trucje om de laptop eens helemaal schoon te laten opstarten is de volgende:
Haal de netvoeding en de accu los, wacht een paar minuten.
Start de laptop op. (dit gaat natuurlijk nooit zonder stroom, en dat is nu net de truc)
Plaats de accu of de netvoeding weer terug, en start opnieuw op.
Doordat je het interne accuutje van het moederbord hebt leeggetrokken gaat de laptop opstarten zonder achtergebleven foutjes in het "korte termijn geheugen"
Het heeft bij mij het niet goed opstarten verholpen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe veel met laptops en pc's, maar van dit truckje heb ik nog nooit gehoord ? +1
Wil deze vraag en jouw optie wel volgen of het resultaat heeft bij de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het zojuist geprobeerd, en het heeft gewerkt!! Bedankt!

Andere antwoorden (2)

het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is normaal gesproken worden je oordopjes dan hooguit een "slechte microfoon
maar wat is er precies loos gaat de laptop helemaal niet aan ?
of blijft hij hangen ? zie je wel iets in beeld verschijnen ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De laptop was op dat moment meteen uitgevallen. nu doet de laptop helemaal niks meer, kan hem niet aanzetten en als de oplader erin gaat geeft ie dat ook niet aan (terwijl dat normaal wel is ookal staat ie uit)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De laptop was op dat moment meteen uitgevallen. nu doet de laptop helemaal niks meer, kan hem niet aanzetten en als de oplader erin gaat geeft ie dat ook niet aan (terwijl dat normaal wel is ookal staat ie uit) in het scherm verschijnt ook niks
capthavoc
10 jaar geleden
Roel63 oplossing is het proberen waard
Als er al iets van een over spanning /kortsluiting is onstaan dan is dat vast in de accu
je laptop is daar meestal tegen beveiligd in je bios
en sluit de zaak af
het opstarten zonder accu en stroom reset het bios zoals roel63 zegt
wacht tenminste 30 sec nadat je zonder stroom opstart voordat je de stroom weer aansluit
hopelijk lukt het
anders wordt het toch naar de pc boer vrees ik
(probeer late anders ook even zonder accu maar met stroomadaptor te starten
dat werkt meestal niet maar sommige laptop kunnen dat wel
dat is 99% onmogelijk kan wel als je een heel oude model laptop hebt meestal hoor je je oordopjes daar in te kunnen dun want dat is je mic
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij elke laptop kan je de microfoon en de oortjes verwisselen met elkaar. Dus wat heet oud ??