Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun/mag je ervan uit gaan dat iedereen een PDF-bestandje op zijn of haar PC kan openen? (via mail verstuurd)

Dit met betrekking tot een hoog instelde firewall? of wellicht geen adobe ondersteuning op de PC?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja je mag er van uitgaan dat iedereen een PDF kan lezen, temeer je gratis de software hiervoor kan downloaden. Er zijn dus geen kosten aan verbonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het zakelijk verkeer: ja, pdf is zo'n geaccepteerd bestandsformaat dat je ervan uit kan gaan dat de ander het kan openen.

Wel is het netjes om de ander eerst op de hoogte te stellen dat je een e-mail met een bijlage verstuurt. Dat is nog niet overal gemeengoed, maar wel verstandig. Als iedereen dat doet, worden onaangekondigde bijlages niet meer geopend, waardoor mails van kwaadwillenden minder kans hebben schade te doen.

In persoonlijk verkeer: als je weet dat de ander een beetje 'bij' is wel, anders kun je een link in je e-mail zetten waarmee ze Acrobat Reader kunnen downloaden en installeren.

Hou er wel rekening mee dat een e-mail met een bijlage grotere kans heeft om tussen de spam terecht te komen, laat dus ook in dit geval even weten dat je een mail met bijlage verstuurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...maar er zijn (slimme) organisaties die geen Adobe gebruiken maar bv de foxit pdf reader (vanwege performance, met name onder Citrix). Dan komen sommige zaken niet helemaal conform het origineel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adobe Reader zit tegenwoordig zelfs standaard in installaties van Windows geloof ik... Je kan er zeker vanuit gaan en wat de ander ook al zegt: in bedrijfsleven en overheden ook al volledig geaccepteerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat het wel gebruikelijk is dat bijna iedereen dit kan openen. Dus het is een vrij goede vorm om te proberen. Maar het kan voorkomen dat de ander het niet kan openen (ik heb zelf een tijdje het programma verwijderd, omdat die teveel ruimte in nam en ik ruimtetekort had), en dan kan je niet van de ander eisen dat diegene daar zelf een oplossing voor vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding