Zwart scherm nieuwe laptop wel signaal, wat is er aan de hand?

Hoi,

Wie kan mij helpen:
Mijn drie dagen oude laptop kreeg gister na het openen van mijn mail een zwart scherm (er was wel signaal aangezien lichtjes nog aanstonden) en toen moest ik hem opnieuw uitstappen, later bleef die weer hangen ditmaal zonder scherm.
Ik had geen andere programma’s open staan. Daarna deed die het wel weer normaal, maar ik vraag me toch af wat dit was. Ik vind raar omdat laptop vrijwel nieuw is. Helmaal omdat ik eerder een andere laptop had besteld (sony) ook deze kreeg een zwart scherm, maar dit gebeurde heel vaak en op geven moment werd de laptop ook trager. Omdat deze laptop toen nog maar 1 week oud was heb ik hem teruggestuurd en mijn geld terug gekregen. Nu ben ik bang heb ik iets fouts gedaan, waardoor mijn laptop dit doet, of is dit toeval

Het gaat om een Toshiba Satellite C870-1GD Windows 8. Intel Core i5. Intern geheugen 4 Gb

Groetjes, Donna

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar gebruik je haar? Op je schoot, op een tafel, op een bureau of op een kleed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een bureau, ik heb niet het idee dat het met oververhitting te maken heeft trouwens, want laptop ventilator heeft gewoon ruimte en ik was alleen mijn mail aan het controleren, lijkt mij niet echte en intensieve taak voor een gloednieuwe laptop :) Maar ik vind het wel toevallig, dat ik met deze nieuwe laptop hetzelfde probleem heb als de net teruggestuurde nieuwe laptop. (daar waren problemen wel veel erger, maar toen begon het ook met 1 x zwart scherm terwijl computer nog wel signaal heeft..

Antwoorden (1)

Zo'n Tosiba Sitelite had ik ook met hetzelfde probleem! Ik kijk ervan op dat ik niet de enige ben/was met dit probleem. Het advies dat ik kreeg was: sluit de elektra (stekker + adapter) direct aan op de stekkerdoos, dus zonder verdeelpunten.
Dit had wel enig effect maar maakt het systeem wel erg kwetsbaar. Bovendien kreeg ik last van een stukke accu door óverladen, zeiden ze. Moest deze verwijderen.
Na jaren heb ik een andere laptop aangeschaft omdat ie toch op zwart scherm ging ondanks de directe aansluiting.

Toegevoegd na 14 minuten:
Na zo'n korte tijd hoort dit gewoon niet te gebeuren, je hebt recht op een goed functionerend apparaat. Ga terug naar de winkelier. Maar kijk toch eens naar de stekker aansluituing, zijn er erg veel verdeelpunten /verdeelstekkerdozen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt het probleem dan aan de accu, de laptop stond trouwens niet aan accu aangesloten en was nog voldoende opgeladen. Dus het lijkt mij niet logisch dat het hier aan ligt. Maar ik vind opmerkelijk dat mijn nieuwe sony laptop het zelfde probleem vertoonde (alleen daarna veel erger) hoewel ik niet weet hoe het nu met mijn tosbhia laptop gaat aflopen. Ik dacht eerder ligt dit aan windows 8 of iets wat ik zelf heb gedaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die sony laptop heb ik trouwens terug gestuurd (geld terug gekregen) en toen deze toshiba gekocht..maarja ik schrok wel toen deze drie dage oude laptop ook een kenmerk vertoond van de problemen die ik had met die sony laptop..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja naja ik wacht nog paar dagen kijken of probleem nog terug komt? Beetje raar om in 1 maand tijd 2 nieuwe laptops terug moeten sturen met het zelfde probleem dus ik dacht misschien windows 8 probleem /of iets wat ik perongeluk heb gedaan tijdens instaleren van programma's.. Uhm 1 verdeelpunt. Maar mijn zesjarige laptop heeft hier nooit problemen mee gehad. Haha kan het niet iets anders zijn?