kan een usb-stick één bepaalde computer dusdanig digitaal beschadigen dat deze crasht ?

Ik had van iemand een usb-stick gekregen voor school. Toen ik deze in een laptop van een vriend stak om iets over te zetten van zijn harde schijf liep de computer totaal vast. Zelfs control-alt-delete werkte niet meer. Mijn vriend drukte 5 seconden op de uitknop en de laptop ging uit. Toen haalde we het stickje eruit en zette de laptop opnieuw aan. Echter, het bleek dat heel windows 7 naar de knoppen was en dat deze opnieuw zou moeten worden geïnstalleerd. Maar op andere laptoppen en computers deed het stickje het wel gewoon zonder problemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel gemakkelijk. De meeste PC's staan zo ingesteld dat ze programma's op USB-sticks 'autorunnen'. Dat wil zeggen automatisch uitvoeren. Als dat een kwaadaardig programma is, dan ben je de pineut. Eigenlijk moet je nooit een USB-stick zonder meer in je PC stoppen. Dat heeft wat weg van veilig vrijen.
escape