Usb stick geformatteerd van Ms dos naar mac Os uitgebreid (journaled) maar kan nu niet meer op tv, wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft je USB stick met je TV te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zet films op m'n usb en kijk die via de tv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je TV snapt alleen FAT32. Ik snap. In dat geval: Gewoon weer als FAT32 formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je tv valt niet op te nemen in je netwerk? Dan heb jemook geen usb meer nodig.

Antwoorden (1)

Weer terug naar fat 32 zetten (kijk ook even je je tv wel NTFS aankan ?)

Mac' s kunnen wel werken met fat32 lezen en schrijven, geen probleem
helaas gaat dat tot max 4 gig dus hooguit 1 dvd oid

Een mac kan een ntfs usb stick wel lezen maar er niet naar schrijven
daarvoor heb je toch een ntfs "driver" nodig
Verspil geen moeite daar een gratis alternatief voor te zoeken (ntfs 3g
werkt gewoon niet meer) typisch Mac grrrrrr
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, ik heb dit alweer gedaan.
De reden van het omzetten was dat ik graag goede kwaliteit films wil kijken en die bestanden meestal groter zijn dan 4g.
Weet u misschien of er een mogelijkheid is om een film op te delen en zodat je de film wel op je usb krijgt?
capthavoc
10 jaar geleden
Vast wel, maar persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen, kans dat het je uren werk kost, en grote kans aan het eind daarvan
dat je zit met een corrupt file,, is zodanig frusteren,.. dat het de moeite niet waard is.
en boven dien vindt maar eens iets gratis op het gebeid van video splilting voor een mac
de windows gratis alternatieven zijn al crappy Bovendien dan zul je de film toch over meerdere usb sticks moeten verdelen en er is niets meer frusterend als deel 1 wel werkt en deel opeens weer niet.
(een usb externe HD is wel te overwegen ????)
Kijk wel of je TV NTFS aankan ?
(lijkt me sterk van niet)
maar fat 32 is toch echt niet geschikt voor video bestanden bespaar je frustraties.
en besteed die 25 euro dan maar
Want het alternatief DVD op dual layer branden is tijd rovend
werkt vaak niet goed en is al snel duurder dan 25 euro uitgeven

Met een mac ben je aan de duvel overgeleverd wat software betreft
op NTFS gebied. maar is wel de beste en gegarandeerde goede oplossing