Wat kan ik doen, als bij het typen op het toetsenbord letters enz. niet overkomen of teveel letters overkomen?

Het gebeurt mij wel, dat na een normale druk op een lettertoets de letter niet op het scherm komt. Ook wel, dat na een normale druk een hele reeks van dezelfde letter op het scherm verschijnt. Ook wel, dat na een zwakke druk de letter niet overkomt.

1.5K

Het beste antwoord

Gaat het om een normale computer? Zo ja, dan klinkt dit als een toetsenbord dat ofwel zwaar vervuild is, ofwel aan het einde van zijn levensduur is.

Probeer eens een ander toetsenbord aan te sluiten. Werkt dat wel goed, dan ligt het dus aan jouw toetsenbord.

Je zou jouw toetsenbord kunnen reinigen. Goed schudden, op z'n kop houden, alle troep eruit laten vallen, stofzuigen. Of zelfs onder de lauwe kraan afwassen en daarna een dag aan de waslijn hangen om te drogen.

Alternatief is een nieuw toetsenbord kopen. Voor 10 tot 15 euro heb je al een behoorlijk goed toetsenbord.

Toegevoegd na 55 seconden:

Als het een draadloos toetsenbord is, wil het wel eens helpen de batterij te vervangen, het infrarood-LED-je schoon te maken, de sensor schoon te maken, en eventuele obstakels uit de weg te zetten.

Cryofiel