Is elke 'Radeon hd 7790' hetzelfde?

Gegroet,

Ik vroeg me af of alle Radeon hd 7790 hetzelfde waren,
Daarmee bedoel ik: kun je net zo goed gamen op de giga-byte radeon hd 7790 als op de amd radeon hd 7790?
Ik bedacht me deze vraag toen ik een game pc aan het creëren was.

Mvg, matthew.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
AMD maakt geen kaarten maar de chip. Gigabyte en Asus plakken dan die chip op een stuk PCB. Dan heb je een Gigabyte met AMD Radeon 7790 en een Asus met AMD Radeon 7790. Die zijn meestal gelijk aan prestaties. Soms zijn er merken die de chip fabriek af iets overclocken, maar meestal kan je dat zelf ook doen.

Antwoorden (1)

"AMD Radeon HD 7790" zegt alleen welke chip er op de videokaart zit. Er zijn dan echter nog tientallen verschillende bedrijven die met die chip een videokaart maken, met verschillende ontwerpen, ventilators en andere componenten waardoor er een verschil in prestaties en geluid zit. Er zit dus wel degelijk verschil tussen verschillende 7790 kaarten. Zoek eens op een website zoals Tweakers.net of Hardware.info voor vergelijkstests voor jouw kaart, daar kun je precies zien welke het snelst, stilst en goedkoopst is.