Waarom kan ik geen e-mails verzenden via mijn iPhone?

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft al een lange tijd een probleem met mailen via zijn iPhone 4.
Hij kan namelijk alleen maar e-mails versturen als hij op het WiFi netwerk zit.
Zit hij op het 3G netwerk, krijgt hij de volgende foutmelding:

E-mail versturen mislukt.
Er is een kopie in "Uitgaand'
geplaatst. De server accepteert de
ontvanger " niet,
omdat de server relaying niet toestaat.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Het is namelijk best wel belangrijk, want het gaan om het e-mail adres van mijn vaders werk.

Groeten,
Guido

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de SMTP instellingen (de uitgaande mailserver). Als je thuis of op kantoor bent in je WIFI dan gebruik je de uitgaande mailserver van je internet provider aldaar. Maar als je buiten de deur bent, dan werkt dat niet omdat de uitgaande mailserver van je mobiele internet provider een andere provider is.

Je vader kan het beste aan de systeembeheerder op zijn werk vragen wat de uitgaande mailinstellingen zijn bij hun (SMTP op eigen domeinnaam bijvoorbeeld) en dat dan correct instellen op zijn iPhone.

Als ze dat daar niet weten, dan kan dat altijd nog aan het hostingbedrijf gevraagd worden waar de hosting van de domeinnaam zit.