hoe transponteer ik alle adressen in 1 keer?

Beste helpers, ik moet in excel 1600 adressen transponteren. ik moet hierbij dus A1,A2 en A3 knippen naar B1, C1 en D1. dit kun je heel makkelijk doet met de transponteer tool. maar ik moet nu dus 1600 adressen kopieren, plakken en daarna de oude verwijderen. weet iemand ov er een formule is dat ik dit in een keer kan doen? dus dat A1, A2 en A3 in B1, C1 en D1 staan, en A4, A5 en A6 dus in E1, F1 en G1 staan enz.

Toegevoegd na 11 minuten:
correctie: A4, A5 en A6 moeten naar A2, B2 en C2, dus NIET naar E1, F1 en G1

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Cryofiel, ik heb alleen 1 probleem. tussen de adressen staan lege balken dus A1=naam A2=postcode A3=adres A4=leeg A5=naam enz.
Cryofiel
10 jaar geleden
Oh, dat had je niet gezegd... Ik heb mijn antwoord aangepast. En er een plaatje bij gezet met jouw situatie, waarin je kunt zien dat het werkt.

Het beste antwoord

Zet in cel B1 de volgende formule:

=INDIRECT("R"&4*RIJ(B1)+KOLOM(B1)-5&"K1"; ONWAAR)

Kopieer deze formule naar cellen C1 en D1 door eerst cel B1 te selecteren en dan het kleine vierkantje dat rechtsonder de cel zit naar rechts te trekken.

Nu heb je drie cellen geselecteerd. Kopieer de formule in deze drie cellen naar de volgende rijen, net zover als dat je adressen hebt.

Nu ben je in principe klaar, alleen heb je de adressen nu berekend door middel van formules, dus het zijn nog geen vaste waardes. Wil je vaste waardes hebben, dan selecteer je alle cellen die je zojuist hebt gemaakt. Dus het hele gebied van B1 t/m Dveel. Kopieer deze cellen als waarde. Dat kan op een aantal manieren; de manier die ik altijd gebruik is eerst Control-C drukken om te kopiëren, daarna de linksbovenste cel selecteren van het gebied waar je de adressen wilt hebben, daar met de rechter muisknop klikken, en vervolgens onder Plakopties op "123" te klikken.

Hieronder een demonstratie. Ik heb vijf adressen in kolom A gezet, maar met 1600 adressen werkt het natuurlijk op dezelfde manier.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fantastisch, alleen had ik al ene hele hoop met de hand gekopieerd, dus ben ik inmiddels al bij 267. kunt u de formule misschien vanaf daar maken?
Cryofiel
10 jaar geleden
Het maakt voor jou niet uit of je de formule vanaf rij 1 toepast of vanaf rij 267. Beide kost evenveel moeite. Er is dus niets op tegen om de formule gewoon vanaf rij 1 toe te passen. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is inmiddels gelukt, heel erg bedankt. het scheelt me ongeveer een paar weken werk. super !!!