Hoe komt het dat de taal van mijn toetsenbord soms ineens wisselt van 'Verenigde Staten (internationaal)' naar 'Nederlands'?

Heb ik dan zonder het te weten een toetscombinatie gebruikt die dat veroorzaakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
23.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk inderdaad de rechter control en shift. Toets ze maar eens in tegelijk en als je dan een : wil zetten komt er een ± te staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb hier ook wel eens last van, wat de combinatie is weet ik niet.

Je kunt wel bij de taalinstellingen, het Nederlandse toetsenbord verwijderen, dan heb je er ook geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ALT+SHIFT lost alles weer op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is inderdaad heel goed mogelijk, volgens mij is het de linker Ctrl toets gecombineerd met de rechter Shift. Maar ik lees ook Alt en Shift als combinatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is een sneltoets voor. 'T zou alt-shift kunnen zijn. Iets dergelijks - iets wat je makkelijk per ongeluk aanraakt.
Ik zou alle toetsenbordtalen verwijderen behalve NL - dan gebeurt 't niet meer. Of de sneltoets veranderen in iets wat je niet makkelijk per ongeluk aan zult klikken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even geprobeerd en het is inderdaad Alt-Shift.. Tja, als je dan toch achter een toetsenbord zit :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had het anders graag willen proberen, maar ik heb al geen verschillende talen (layouts) geïnstalleerd, die haal ik altijd tijdens windowsinstallaties al weg omdat ik er toch het nut niet van inzie.
Onderin het beeldscherm zijn op de taakbalk twee letters te zien, bijvoorbeeld NL voor Nederland of EN voor Engels (Verenigde Staten). Door hierop te klikken, kun je van toetsenbordinstelling veranderen. Het kan zijn dat je die per ongeluk hebt aangeklikt.

Het kan ook gebeuren dat er automatisch tussen twee talen wordt gewisseld omdat je teveel Engelse woorden of buitenlandse tekens in je tekst gebruikt. Vooral Word is hier nogal gevoelig voor.

Dit kun je op twee manieren ongedaan maken:

- Door in de taakbalk de instelling van je voorkeur aan te vinken (in dit geval dus NL).

- Door op de linker Alt-toets te drukken en tegelijk op de linker Shift-toets, dus Alt (links)+Shift.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor je taalinstellingen is het links alt + shift, en voor je toetsenbord instellingen is het rechts alt + shift.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voornamelijk doordat de sneltoets combinatie om dit te wisselen nogal gemakkelijk per ongeluk ingetoetst wordt. Je kan dit voorkomen door in je instellingen het Nederlands toetsenbord uit je lijst van ingestelde talen te halen (maar 1 mogelijkheid/taal instellen raad ik niet aan omdat de meeste mensen toch zowel Nederlands als Engels in hun teksten gebruiken en je zo beide spelling controles kan gebruiken). Je kan ook de sneltoetscombinatie veranderen of uit zetten. (sinds ik deze maatregelen nam heb ik er niet 1 keer meer last van gehad en kan ik alleen mijn eigen type kwaliteiten de schuld geven)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de beste oplossing hiervoor is om een mac te kopen heb je nooit meer last van dergelijke windows problemen