Hoe krijg ik monogeluid uit de andere box?

Ik heb 2 boxen. Ik wil het geluid uit de box in m'n kamer hebben, maar het geluid komt uit de andere box.
Het geluid hoeft niet gelijk te lopen en het hoeft ook niet uit allebei de boxen te komen. Het moet in ieder geval uit de box die in de kamer staat komen.

Toegevoegd na 16 minuten:
De opstelling is:
Van de computer gaat er een kabel naar de box naast mijn computer. Vanaf de box gaat er een draadje naar de box in de kamer.

Dus:
Computer---Box1--------------Box2

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je het geluid uit box 2 wilt hebben en het systeem op mono gezet hebt , kun je IN box 1 draadjes aan de LUIDSPREKER maken en die naar box 2 leiden.
Maar PAS OP , als je twee luidsprekers van 4 ohm parallel zet, kun je verwachten dat je versterker met de 2 ohm geen raad weet en defect raakt.

Je kunt daarom het beste de luidsprekers schakelen door de bedrading van box 1 naar zijn luidspreker buitenom te brengen en aldaar met een schakelaar de luidspreker in box 1 of de luidspreker(s) in box 2 in te schakelen.
Ik ga er dan van uit, dat box 1 een ingebouwde versterker heeft en box 2 niet.

Hebben box 1 en 2 beiden een ingebouwde versterker, dan kun je ze stereo aansluiten, signaalbron op mono zetten en met de balansknop box 1 en/of box 2 aansturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Even bij je stereo kijken hoe eea aangesloten is.

Vaak kan je de draadjes aan de achterkant los maken. Als er stekekrtjes zitten moet je een splittertje er tussen zetten. Is het geschreoeft dan kan je samen winden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien té simpel, maar: draadjes omwisselen? Of gewoon boxen omwisselen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bij de geluidsinstellingen het geluid op mono zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je pc zit een stekker (mini-jack), deze bestaat uit massa, links en rechts (wit, rood en blank). Wit en blank sluit je aan op box 1, rood en blank op box 2(al dan wel mbv een stekker)

Gebruik dan de geluidsinstellingen in windows om balance naar links (box a) of rechts (box b) te zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wit + rood zijn de +, massa de -