Hoe kan ik mijn productcode voor Word 2010 Pro bekijken?

Mijn computer heeft dus al Word met een productcode, maar ik zou graag ergens deze code bekijken en opschrijven voor als er eens een defect zou zijn. Welke stappen moet ik ondernemen om mijn productcode te kunnen bekijken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bijvoorbeeld het programma ProduKey van Nirsoft gebruiken. Deze is te downloaden van de website van Nirsoft: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Aanklikken, openen, programma uit de gedownloade map openen en de code komt op het scherm te staan (evenals codes van enkele andere programma's).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het programma download en open dan komt er een scherm uit het kladblok met allemaal tekst. Een productcode voor Word zie ik niet meteen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oplossing 1: (probleem oplossen)
In dat geval staat jouw programma voor het openen van .zip bestanden niet goed ingesteld. Download bijv. WinRAR van www.winrar.nl (icoontje links bovenin voldoet). Hele installatie kan je doorklikken zonder vinkjes te wijzigen. Oplossing 2: (probleem omzeilen)
Je kan ook bijv. http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ gebruiken als alternatief, alhoewel de virusscanner zo nu en dan moeilijk doet (geen zorgen, het is geen virus, echter denk een virusscanner dat het programma misbruik wilt maken).
Kies dan voor de MSI-versie (installer) zodat je het programma installeert en het zip-programma kan overslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bestandsextentie is .ini en volgens mij weet de pc niet waarmee hij dat moet openen. En er zit geen ander bestand in de map.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, dan ben ik bang dat je het verkeerde bestand opent. Dit is een directe link naar een installatie van produkey:
http://www.nirsoft.net/utils/produkey_setup.exe En voor de zekerheid, dit was het zip-bestand wat ik je wilde laten downloaden. Daar zit geen ini-bestand in, dus ik vermoed dat je iets anders gekozen hebt.
http://www.nirsoft.net/utils/produkey.zip
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, het is gelukt om mijn productcode te zien. Heel erg bedankt

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan je in word zelf op de knop bovenaan "about" of "over" (in het Nederlands) klikken. Je ziet nu de informatie en als het goed is ook de productcode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie geen knop 'over', maar als ik bij help kijk, zie ik wel wat informatie, zoals mijn product-id, maar helaas geen productcode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas niet het geval. Microsoft wilt deze niet zo makkelijk weggeven.
Foutief antwoord dus.
Bij help info kiezen, dan zie je je product-ID
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correct, echter heb je niks aan een Product-ID aangezien je deze niet kan gebruiken voor een nieuwe installatie e.d..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch niet hetzelfde als de productcode?
Mijn ID bestaat namelijk uit alleen maar cijfers en ik dacht dat de code ook uit letters bestond