Waarom duurt mijn video uploaden zo lang?

Ik ben een Youtube video aan het uploaden maar het duurd heel erg lang :(
Grootte: 55,1 GB
Lengte: 7:55
Hij zegt dat het 10671 minuten duurt....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
gvrox
10 jaar geleden
Wat is het voor iets, een ongecomprimeerd HD filmpje ? En je internetverbinding is ADSL ?
Castle
10 jaar geleden
Je kan de film ook in delen doen. Je ziet het wel vaker op youtube. Film part 1 (10 minuten) film part 2 (10 minuten).....etc.
gvrox
10 jaar geleden
@castle: dan duurt het uploaden toch nog steeds even lang ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook het filmpje verdelen in 6 afleveringen dan duurt het niet zo lang :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als dit 7:55 minuten is, moet je hem eerst renderen in bijv. camtasia. die maakt er dan een kleiner bestandje van van ongeveer 200 mb. Mocht dit een game video zijn opgenomen met waarchijnlijk Fraps, dan raad ik je aan om je filmpjes altijd te renderen in een videobewerkingsprogramma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gvrox, niet als je alle delen tegelijk parallel upload.
gvrox
10 jaar geleden
@WDHBGS dat helpt niet als jouw uploadsnelheid al beperkt is. Voor zover ik weet heeft youtube geen limiet per connectie, dus met 1 upload zou je al jouw hele upload bandbreedte moeten kunnen vullen.

Antwoorden (2)

55 GB ?? dat is veel hoor.. echt heel veel. al helemaal als je uploaden moet. want uploaden gaat langzamer dan downloaden. en dan ligt het ook nog aan wat voor internet je hebt. en als je het filmpje zelf hebt gefilmt zal je het wel in HD hebben gefilmt. waardoor het zo een groot bestand is. dus is normaal dat het zolang duurt.

Toegevoegd na 6 minuten:
bij nader inzien vraag ik me af of je 7 minuten bedoeld of 7 uren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het bestand is gewoon zodanig groot.

Neem nu dat je upload aan 200kB/s. (ik weet niet het gemiddelde upload-snelheid van youtube dus ik zeg maar iets).

In een uur upload je 720 000 kB -> 720 mB -> 0.72gB (ja ik weet het, het is delen door 1024 maar ik ga dit nu niet allemaal correct uitrekenen..)

55gB / 0.72 gB per uur = 76.39 uren uploaden.

Oplossing: zorg ervoor dat het bestand dat wordt geüpload niet zo groot is.