Onmogelijk om een Gmail Acount aan te maken in Outlook op mijn laptop (windows 7). Het lukte me wel op mijn I Pad. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Even ter verduidelijking een gmail aanmaken is wat anders dan een bestaand email adres instellen

Een gmail aanmaken betekent dat je een nieuw email niet reeds eerder bestaand adres aanmaakt
dat doe je altijd vanaf een web pagina

Een reeds gmail instellen voor outlook (zie link let vooral ook op de andere settings)

en vergeet niet dat je daarna ook op de gmail instellingen via de web ook nog moet veranderen.
Het is mij eigenlijk niet duidelijk waarom je er nog outlook voor wilt gebruiken ?

Tegenwoordig is het beter om gewoon (E) gmail via de browser te gebruiken ?

want gaat er iets mis met je pc dan ben je bijna altijd ook je mailtjes kwijt
zekeer als je geen kopie op de server laat staan en je kan je mail dan ook alleen maar op die pc terug lezen
en die functie is lastig en zorg vaak voor dubbele mailtjes die elke ker weer binnen komen etc

Oh ja op een ipad worden je mailtjes gewoon gelezen alsof het in de webmail versie van gmail is
er blijft geen mail (in principe) op het apparaat achter
verlies je dus internetverbinding kan je in de meeste gevallen alleen de mailtjes van de laatste sessie nog wel terug vinden
de aanhef etc maar lezen wordt vaak lastig

mijn advies geen outlook of andersoortig email prgramma meer gebruiken

gewoon via de browser is makkelijker en vreet geen ruimte op je pc
capthavoc