Hoe stel ik ondertiteling in bij een mac?

Ik wil een film kijken op mijn mac. Maar ik wil graag ook met ondertiteling. Ik kijk de film met quicktime player. Weet iemand hoe ik ondertiteling krijg bij de film?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Met Quicktime wordt het inderdaad lastig.
Op mijn mac heb ik VLC staan en dan is het heel eenvoudig.
eerst moet je zorgen dat je een ondertitelbestand hebt met de extensie .srt
dan moet je bij 'video' het venster 'ondertitelspoor' openen.
Dan moet je het juiste bestand vinden en die openen en dan staat de ondertiteling eronder.

De tweede manier is om gewoon het bestand in het filmvenster te slepen, dan opent hij hem automatisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Quicktime kan dat niet, je kunt dan VLC for Mac nemen maar het blijft behelpen.
Waarom niet overstappen naar Linux of beter nog Windows?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe doe je dat dan bij VLC? Weet u dat?