Hoe kan ik instellen dat een excel-sheet automatisch opent als ik de computer opstart?

Ik heb dus een planning gemaakt in excel en ik wil dat die automatisch opent als ik de pc heb opgestart.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11K

Antwoorden (2)

Zet (een link naar) je spreadsheet in het menu Opstarten. Dan zal elke keer na het opstarten (en inloggen, voor zover dat op jouw systeem niet automatisch gaat) dat spreadsheet automatisch worden geopend.

Toegevoegd na 4 minuten:

Dit doe je als volgt:

Ga in Windows Verkenner naar de map waarin het spreadsheet staat. Sleep het spreadsheet met de muis naar de Windows-knop die aan de linkerkant van de taakbalk staat. Laat de muisknop niet los, blijf gewoon even op de Windows-knop staan. Het Startmenu van Windows zal na een tijdje openen.

Blijf de muisknop vasthouden. Sleep het bestand verder, naar "Alle Programma's". Ook nu moet je de muisknop niet loslaten, maar moet je even op "Alle Programma's" blijven staan. Het programma-menu zal na een tijdje openen.

Blijf de muisknop vasthouden. Sleep het bestand verder, naar "Opstarten". Ook nu moet je de muisknop niet loslaten, maar moet je op "Opstarten" blijven staan. Na een tijdje zal "Opstarten" uitklappen.

Blijf de muisknop vasthouden. Sleep het bestand tot in "Opstarten". De tekst zal veranderen in " Kopiëren naar Opstarten". Zodra je dat ziet, laat je de muisknop los. (Een link naar) het bestand zal nu naar het menu "Opstarten" worden gekopieerd. Vanaf nu zal dit bestand worden geopend bij het starten van de computer.

Toegevoegd na 5 minuten:

Let er wel op dat je nu het spreadsheet niet meer op een andere plek mag neerzetten, en ook geen andere naam mag geven. Als je dat doet, wordt de link in het menu Opstarten namelijk ongeldig.

Als je je spreadsheet toch wilt verplaatsen of hernoemen, moet je bovenstaande procedure opnieuw uitvoeren.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ uitstekend antwoord, ik zal die plus maar geven.
@ctje, u kan wel waarderen door een antwoord als beste antwoord te honoreren.
Maak in je folder 'Opstarten' een shortcut die er ongeveer zo uitziet:

"c:\program files\microsoft office\office12\excel.exe" /r "c:\Mijn Documenten\planning.xlsx"

Ik zeg 'ongeveer' omdat je spreadsheet waarschijnlijk ergens anders staat en anders heet.
escape