1ste invoer is de code die in beeld staat op de website
2de invoer is het bedrag dat je moet overmaken
als er daarna staat 3de invoer kun je vaak gewoon op ja drukken, die is bij de meeste transacties niet nodig.
3de invoer is rekeningnummer waarop je het overmaakt (bij grote bedragen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Van de website van de Rabobank:

Voor het aanmaken van uw signeercode moet u één of meerdere invoergetallen intoetsen op uw Random Reader.
1e invoergetal: controlegetal Rabobank

Dit invoergetal is een administratienummer van 10 cijfers dat de bank u geeft. U neemt dit getal over op uw Random Reader. U hoeft dit niet te controleren.
2e invoergetal: bedrag

Dit invoergetal is het totaalbedrag van alle betalingen die u wilt doen. Controleer goed of dit getal klopt. U vindt dit totaalbedrag onderaan uw opdrachtenlijstje bovenaan de pagina. Toets het bedrag in euro's in op uw Random Reader.

In een enkel geval krijgt u aanvullend op de invoergetallen 'Controlegetal Rabobank' en 'Bedrag' nog een 3e invoergetal:
3e invoergetal: rekeningnummer begunstigde

Dit invoergetal is altijd gelijk aan het rekeningnummer van 1 van de begunstigden van uw betaalopdrachten. Controleer of dit echt een rekeningnummer is waar u naar wilt overboeken.

Als u de aanwijzingen op het verzendscherm heeft gevolgd, ontvangt u uw 8-cijferige signeercode. Door deze code af te geven, boekt u geld af van uw rekening. De Rabobank controleert aan de hand van de door u afgegeven signeercode of u het bent die geld wil overboeken en hoeveel geld u in totaal wilt overboeken.
Kimath
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt geheel aan de opdracht.
De ene keer voer je een bedrag in, de andere keer een code, de andere keer een OK, maar de meeste keren niks. Kijk dus heel goed wat je moet doen bij de opdracht en volg dit strikt op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral als je meerdere opdrachten tegelijk gaat doen, dus als je bijv. drie rekeningen achter elkaar gaat betalen, heb je voor elke rekening een code. Als je bijv. iets overmaakt naar een rekening, kun je bij het internetbankieren op ok+verzenden klikken of alleen op ok. Als je alleen op ok klikt kun je nog meerdere opdrachten doen en op het einde in 1 keer met de random reader betalen. Volgens mij zit het zo!