Hoe kan ik in kladblok (bureau accessoires) wijzigen om chinese letters te zien ipv hokjes?

Opslaan als -> Algemene codering: Ansi, Unicode, Unicode Big Edian en UTF-8 lukt me niet. Dan zie ik alsnog hokjes ipv chinese letters.

Eerst was het nog gelukt, nu zijn ze weer niet leesbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een lettertype nodig dat in staat is chinese tekens te weergeven.

Download het MS Hei lettertype (zie bron, vergeet niet bij installatie al die gratis toolbar dingen uit te zetten)

De .zip met het lettertype word op je bureaublad geplaatst. Open de .zip en kopieer het .ttf bestand dat er in zit naar : Configuratiescherm -> Vormgeving en persoonlijke instellingen -> Lettertypen

Open vervolgens Kladblok, druk in de taakbalk op Opmaak -> Lettertype...

Selecteer hier MS Hei, vanaf nu worden chinese tekens weergegeven.