Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beeld verbeteren met mijn tv stick?

Ik heb al een tijdje de Pinnacle PCTV 340e pro stick. Hiermee kan ik analoog en digitaal d.m.v. een antennen. Ik wil hiermee tv kijken via de kabel (coax). Ik krijg een DVB-C signaal binnen. Op mijn tv ziet alles er redelijk uit, ik heb zelfs Nederland 1, 2 en 3 in HD. Maar wanneer ik tv op mijn laptop wil kijken is de kwaliteit betreurend (zie foto). Weet iemand hoe ik betere kwaliteit kan krijgen met een ander programma of op een andere manier?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

In principe kan dat niet*, analoge kabel en/of digitale antenne zijn gewoonweg niet goed genoeg voor hoge resolutie schermen. Voor oude CRT monitoren werkt het prima. Een laptop/monitor is daarnaast sowieso geen goede weergave voor SD-tv beeld. Daar heb je eigenlijk echt een tv voor nodig die wat beeldbewerking/verbetering heeft.

*Ervanuitgaand dat de bekabeling goed is.

Toegevoegd na 8 uur:
Wat je kan doen om er in ieder geval zeker van te zijn dat het niet daar aan ligt, is even zorgen dat je even analoge kabel via de tv kijkt (dus geen digitaal en zeker geen HD). Als dat signaal goed is pak je exact die kabel en die stop je in je USB-apparaat. Je weet dan dat het niet aan de bekabeling ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan het dan dat ik hier met diezelfde usb pen op mijn laptop het dan wel haarscherp beeld heb ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je een laptop hebt met een behoorlijk lage resolutie, het kan zijn dat jij iets al haarscherp noemt of ervaart ook al wordt er upscaling toegepast. In sommige gevallen zie ik upscaling ook niet of niet snel zoals een goed 720p bestand op een 1080p tv (op een monitor valt dat al weer harder op). Als iemand veel 1080p bestanden kijkt op zijn laptop en dan terugschakelt naar analoge kabel/dig. antenne in SD zal je gewoon doorhebben dat het niet hoogst haalbare is. Zo te zien is de vrager ook nog aan het vergelijken met digitale kabel (zelfs in HD) op een tv (die dus beeldbewerking toepast) tegen analoge kabel op een laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1366 x 768 pixels
Dit is een behoorlijke (tevens aanbevolen) resolutie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanbevolen door wie voor wat? En je zegt behoorlijk, waar mee je aan wil geven dat de resolutie flink hoog is (valt overig bijzonder hard mee het is de standaard lage reso voor laptops), de grap is echt dat hoe hoger de resolutie van het scherm en dus hoe minder het overeenkomt met het bronmateriaal hoe meer er gescaled moet worden. Het is dus iig een resolutie die niet overeenkomt maar hoger is dan hey aangeboden SD-signaal. Dat ligt eerder rond de 720x576(interlaced) of lager, wat betekent dat het beeld ge-upscaled moet worden en daarnaast gedeïnterlaced. Download of als je al hebt bekijk eens een 1280x720 of 1920x1080 video(geen stream maar een MKV(x264) bijvoorbeeld. Deze zullen "haarscherp"* zijn (de upscaling van 1280x720>1366x768 is zo goed als verwaaloosbaar, voor maximaal effect kan je de 720p video niet fullscreen zetten). Als je het verschil niet ziet (tussen SD-kabel en 720p/1080p) noem je het dus haarscherp omdat je upscaling blijkbaar niet goed waarneemt, als je het verschil wel ziet en je noemt het nog steeds haarscherp noemt heb je dus haarscherp en haarscherper. *Ik zou persoonlijk haarscherp alleen gebruiken bij geen of nauwelijks upscaling. Maar haarscherp is natuurlijk een ongedefinieerd begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hebben mensen een compleet verkeerd idee over wat scherp is. Ik kijk liever digitenne/analoge kabel/DVDRip(divx) op een ouderwetse CRT en een 720/1080p film op een HDTV. In de praktijk lijkt het of veel mensen denken dat de resolutie van het scherm alleen de scherpte bepaalt, terwijl het toch meer aan het bronmateriaal ligt.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing